Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Binnenkort ga ik een nieuwe pc kopen. Deze ga ik gebruiken om te gamen, internetten, af en toe wat foto's bewerken en het gewone huis, tuin en keukengebruik. De specs: Intel P4 2,8 Ghz HT 800FSB 512kb cache Asus P4P800 Intel 865PE moederbord 2x 256 mb PC3200 DDR geheugen WD 120 Gb UDMA100 7200 RPM 8mb cache Connect3D ATI Radeon 9800 Pro 128mb videokaart ATX V-06 300W U-LN miditower Windows XP Home of Prof. (ben ik nog niet helemaal uit, wat het beste is) Totaalprijs 1180,- Euro Hetzelfde systeem kan ik ook krijgen met een Albatron PX865PE Pro moederbord, dan is de totaalprijs 1126,- Euro Geluidskaart en boxen heb ik nog, evenals cd-r drive en cd-brander. Mijn vraag is of het een goed systeem is en het allemaal bij elkaar past (niet dat het ene de snelheid van het andere beinvloed of zo). En wat is beter het Asus moederbord of het Albatron moederbord ? Wat ik op internet kon vinden is dat het Asus moederbord meer aansluitingen heeft (pci en ook S-ATA). Is de voeding niet te zwak ?
Link naar reactie
[quote:da818bbc86]Is de voeding niet te zwak ?[/quote:da818bbc86] Het maakt veel uit wat voor merk voeding je hebt. Antec voedingen zijn bv erg goed... De naam van die voeding/behuizing zegt me niets. Kun je me een merknaam geven?? Een goede voeding is best belangrijk voor een stabiel draaiend systeem... En voor die prijs (zelfs goedkoper) kun je ook een AMD 64 systeem krijgen. Ik dacht dat mycom een systeem voor 999 had met een 9600pro (zonder monitor). Ik zou dan voor dat systeem gaan...
Link naar reactie
Ik vind 1180 euro een beetje aan de dure kant voor een dergelijke configuratie + WinXP, dat kan volgens mij ook voor rond de 1000 euro, dus ik zou meer offertes opvragen. Wie biedt eigenlijk dat systeem voor 1180? Verder: Je kiest voor Intel, maar gaat die PC niet echt gebruiken voor zware grafische toepassingen. Dus waarom geen AMD Athlon64 of een AthlonXP met Barton core? Vooral als je zwaar gaat gamen heb je doorgaans meer aan een Athlon die nog een stuk voordeliger is ook. Asus is bewezen een goede fabrikant van moederborden, dat Albatron vertrouw ik niet zo. Is dat toevallig Paradigit die daarmee komt? I.p.v. de WD zou je ook een Maxtor kunnen nemen, maar veel scheelt dat ook niet qua prijs en performance. SATA-150 t.o.v. ATA-100 daarentegen wel. De ATI Radeon 9800 Pro van Club3D heeft een wat gunstiger prijskaartje dan die van Connect3D. 300W voeding is op zich wel genoeg, maar iets meer zou best mogen en 350W is nu vrij standaard. Ik zou bijvoorbeeld een A-Open H500/H600 kast nemen, die zijn doorgaans wat geruislozer (voedingfan en resonantie) dan een merkloze kast.
Link naar reactie
[quote:2de74d2ed4]Het maakt veel uit wat voor merk voeding je hebt. Antec voedingen zijn bv erg goed... De naam van die voeding/behuizing zegt me niets. Kun je me een merknaam geven??[/quote:2de74d2ed4] De pc komt van Paradigit. Ik heb geen idee van welk merk de behuizing of de voeding is, helaas.
Link naar reactie
[quote:2d8d6f404e="Obi-wan-kenobi"] Je kiest voor Intel, maar gaat die PC niet echt gebruiken voor zware grafische toepassingen. Dus waarom geen AMD Athlon64 of een AthlonXP met Barton core? Vooral als je zwaar gaat gamen heb je doorgaans meer aan een Athlon die nog een stuk voordeliger is ook. [/quote:2d8d6f404e] Met zware grafische toepassingen bedoel je videobewerking enz. ? Maar die AMD's hebben toch een vele lagere kloksnelheid ? Ow ja, nu herinner ik me een artikel in een of ander blad, die hebben lagere kloksnelheid, maar ze evenaren of zijn zelfs nog sneller dan een van de snelste van Pentium, zeg ik dat goed ?
Link naar reactie
[quote:88a6d25d08="Mystery1"][quote:88a6d25d08="Obi-wan-kenobi"] Je kiest voor Intel, maar gaat die PC niet echt gebruiken voor zware grafische toepassingen. Dus waarom geen AMD Athlon64 of een AthlonXP met Barton core? Vooral als je zwaar gaat gamen heb je doorgaans meer aan een Athlon die nog een stuk voordeliger is ook. [/quote:88a6d25d08] Met zware grafische toepassingen bedoel je videobewerking enz. ? Maar die AMD's hebben toch een vele lagere kloksnelheid ? Ow ja, nu herinner ik me een artikel in een of ander blad, die hebben lagere kloksnelheid, maar ze evenaren of zijn zelfs nog sneller dan een van de snelste van Pentium, zeg ik dat goed ?[/quote:88a6d25d08] Ja, bijvoorbeeld hercoderen van gecomprimeerde videobestanden. Athlons klokken inderdaad lager dan P4's (zie FAQ's bij processoren) maar performen veel beter per euro. Zoek 's wat benchmarks op.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...