Ga naar inhoud

Hardeschijf na crash 10GB gegroeid


Aanbevolen berichten

Hey, m'n hardeschijf is gecrashed. Toen heb ik met FDISK alle partities verwijderd en 1 grote primaire DOS paritie aangemaakt, opnieuw opgestart, geformateerd, en windows XP proberen te installeren. Tijdens de instalatie vroeg m'n pc op welke partitie windows geinstaleerd moest worden: C: 24GB (waarvan 38GB vrije schijfruimte :roll: ) D: 13GB (waarvan 13GB vrije schijfruimte) dus in totaal 51GB terwijl m'n HD maar 40GB is :o en ik had net één grote partitie aangemaakt van 38GB :lol: toen ging ik terug naar FDISK en die zei dat ik 1 non-dos paritie had van 38GB, er klopt dus helemaal geen zak meer van.... Ook heb ik last van een één of andere EZ-BIOS tijdens het opstarten, ikdenk dat dat de oorzaak van het probleem is, dus moet ik nou m'n BIOS flashen of is m'n hardeschij gewoon kapot????????????? Ik snap er geen hout van... :cry:
Link naar reactie
EZ-bios is toch het gevolg van het programma max-blast van Maxtor? Op onze oude pc iig was dit nodig omdat de bios de nieuwe schijf van 60GB destijds niet herkende. EZ-bios zorgt ervoor dat de HDD wel herkent wordt. Als het goed is heb je een diskette met daarop max-blast. Boot hiervan en dan kom je in een menu waarin je o.a. kan formatteren en partities maken. Pas wel op, want als je iets wijzigt is de kans dat je alles kwijt bent groot, maar aangezien dat je net geformatteerd had zal dat probleem wel te overzien zijn.
Link naar reactie
Bijna goed! :wink: EZ-BIOS is het gevolg van Lifeguard van Western-Digital. Het gaat namelijk om een WD400BB HD. Ik had eerst namelijk alleen die WD400BB (40GB, FAT32) en heb daar vorige week een WD800JB (80GB, NTFS) bijgezet. Ik denk nu dat die EZ-BIOS de HD van 40GB heeft bewerkt wat hem uiteindelijk fataal geworden is. Ik heb de 80GB HD eruit gehaald. Nu moet ik alleen nog die EZ-BIOS er af gooien maar ik weet niet hoe :( Ik ga nu eerst proberen om met Lifeguard de 40GB HD te fixen... Houdoe en bedankt!!!!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...