Ga naar inhoud

win95 vindt geluidskaart niet


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb (via disketten) win95 geïnstalleerd. Alles goed en wel, alleen vindt die mijn geluidskaart niet. Het schijnt dat ik via een programmaatje kan ontdekken welke geluidskaart ik heb, maar dat progr doet het niet (wil niet starten). Ik heb ook vernomen dat ik windows media ondersteuning (of zoiets) moet installeren maar weet niet hoe dat moet. Ik vermoed dat ik een Soundblaster PCI-kaart zitten heb, maar zeker ben ik niet. Wie kan me helpen??
Link naar reactie
Software die dat doet, ken ik zo niet. Je kan in de kast te kijken om te zien wat er in zit. Is het overigens een onboard geluidskaart of een uitbreidingskaart? Kijk of er een naam een tekst of een mogelijk typenummer op staat. Het grootste zwart vierkant vertelt meestal welke chipset de kaart gebruikt.
Link naar reactie
[quote:98feca3885="Kodro"]Het schijnt dat ik via een programmaatje kan ontdekken welke geluidskaart ik heb, maar dat progr doet het niet (wil niet starten). Ik heb ook vernomen dat ik windows media ondersteuning (of zoiets) moet installeren maar weet niet hoe dat moet. Ik vermoed dat ik een Soundblaster PCI-kaart zitten heb, maar zeker ben ik niet.[/quote:98feca3885] Als je directX hebt geïnstalleerd kun je naar start>uitvoeren gaan en daar dxdiag in typen. en dan naar tabblad beeldscherm geloof ik....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...