Ga naar inhoud

Problemen slaapstand en SATA schijf


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb kort geleden een IDE-schijf vervangen door een SATA schijf van Maxtor (type 6Y160MO). Deze heb ik met de boot-cd van Maxtor gepartitioneerd en geformatteerd. In windowds verkenner worden de aangemaakte partities gewoon herkent, en kan ik er data van lezen en schrijven. Het probleem treedt op als ik mijn systeem in de slaapstand zet en daarna weer opstart. Na de herstart uit de slaapstand ben ik de hele SATA hd kwijt (zowel in verkenner als in apparaatbeheer onder schijfstations). Is hier iets dat ik kan proberen/ doen om dit te voorkomen zodat ik na een herstart uit slaapstand gewoon mijn SATA schijf in verkenner heb? Mijn SATA schijf is overigens verdeeld in 4 stukken: 3 x 39,5 GB 1 x 30,5 GB Mijn configuratie: Asus A7N8X Deluxe revision 1007 Athlon XP 2400+ @ 2 GHz 2 x 512MB @ 333 MHz in dual channel 1 x 20 GB Seagate @ primary master IDE 1 x 160 GB Maxtor @ primary SATA 1 x CD-RW Aopen 52-24-52 @ primary slave IDE 1x DVD Aopen 12 @ secondary master IDE 1 x PCI Sweex 4 x USB; 2 x FireWire Interne 6 in 1 geheugenkaartlezer Gigabyte Maya Radeon 9000 PRO II 128 MB 300 Watt voeding Windows XP Pro NL SP 1 met alle updates Mijn drivers zijn allemaal up to date, ook die van mijn chipset (nVidia nForce 2). Ik heb al op diverse fora, FAQ van Maxtor etc gekeken. Na het uitschakelen van mijn systeem (helemaal uit) en een wachtperiode van een paar minuten is het overigens weer in orde en kan ik de SATA schijf weer benaderen. Ik heb ook deze website al gebruikt: http://www.microsoft.com/downloads/results.aspx?productID=4C937A02-BAE0-4317-A1A9-0C56CD979D05&freetext=slaapstand&DisplayEnglishAlso=on&DisplayLang=nl Helaas was dit zonder blijvend resultaat, aangezien dit slechts één keer hielp. Ik zoek dringend hulp, aangezien dit een vervelend en irritant probleem is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...