Ga naar inhoud

USB kaart zorgt voor probleem


Aanbevolen berichten

Ik heb een usb 2.0 pci kaart geinstald. Alles werkt perfect zolang ik maar niet het lichtschakelaar van mijn bureaulamp aan of uit doe. De externe usb harde schijf, die op de pci kaart is aangesloten, slaat dan over bij het afspelen van mijn mp3 bestanden. Wanneer de externe hd is verwijderd slaat de pc op blauw als ik meerdere malen achterelkaar de lamp aan en uit zet. De pc slaat dus vast. De pc is goed geaard en met een verlengsnoer op alle stopcontacten in huis uitgeprobeerd omdat het wel eens een overbelaste stroomgroep de oorzaak zou kunnen zijn. Maar op alle stopcontacten het zelfde probleem. Wanneer de externe schijf op de usb 1.0 word aangesloten slaan de mp3 bestanden niet over, maar slaat de pc wel weer op blauw als ik meerdere malen achter elkaar de lamp uit en aan zet. OS Winxp Mijn pc bestaat uit: MSI K7T turbo2 met amd 1800 512 mb sdram Matrox videokrt 2x Maxtor hd Firewire krt netwerkkrt ata 100 contrl. CD writer CD rom Randapp: USB scanner USB draadloze muis USB toetsenboard USb cardreader Printer op parallelprt en tot slot dus de usb 2.0 kaart van het merk "Delock" Voeding is 350 watt. Dus de usb 2.0 kaart werkt perfect zolang de lamp maar met rust wordt gelaten.
Link naar reactie
het lijkt helder dat de bureaulamp de boosdoener is. kan zijn als er een spaarlamp in zit dat er kleine overspanningen ontstaan bij het starten. was bij eerdere generaties spaarlampen nogal ens het geval. kan ook zijn dat er een korte overspanning ontstaat door niet goed geisoleerde draden/contacten in de lamp. ik zou dus die lamp eens uit elkaar halen. waarom e.e.a. zich wel op de ene en niet op de andere usb voordoet is me vooreerst een raadsel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...