Ga naar inhoud

Initialiseren scsi harddisk mislukt


Aanbevolen berichten

Ik heb een pc met een moederbord van Asus, een P2B-S. Op de IDE kanalen zit op de eerste aansluiting een harde schijf, op de tweede een cd-rom en een zip drive. Op de scsi connector met een erg brede lintkabel (ik weet niet welke soort scsi dat is, dit is nieuw voor mij) zit een Plextor brander. Op de andere scsi connector (DWZ een van de twee andere, uiterlijk identieke aansluitingen) zit een veel smallere kabel, ultra wide scsi denk ik, en daar hangt een harde schijf aan van IBM. Deze kreeg ik gloednieuw, nog niet geformatteerd, maar dat laatste krijg ik ook niet voor elkaar. In windows WP wordt vermeld dat deze schijf geinitialiseerd moet worden, maar dat mislukt vervolgens. Geprobeerd met fdisk te formatteren, mislukt ook, want kan geen partitie (prim Dos part) aanmaken. Wat moet ik nu doen om deze harde schijf te kunnen gaan gebruiken? Hij zit keurig aan het einde van de scsi kabel, vlakbij de terminator, zowel in het bios en in het besturingssysteem wordt de schijf gezien, niet bij Deze Computer overigens, maar dat heeft te maken met het formatteren denk ik. Alle andere apparaten worden correct herkent en gezien.
Link naar reactie
De SCSI harde schijf (termineren, heb je gedaan). Heb je hem een unieke scsi-id gegeven (met jumpers) ? De controller zelf (welk merk-type, zie je bij het opstarten) heeft ID=7. Welke heeft je SCSI-cd rom ? Je moet in je BIOS van je controller gaan en daar de settings activeren. Check of ie wel enabled is . Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...