Ga naar inhoud

PC schakeld uit.


Aanbevolen berichten

Ik zit met het volgende vervelende probleem. Ik heb voor een kennis die met verschillende problemen zat de C schijf geformatteerd en XP home opnieuw geinstalleerd. Diverse programma's erop, alles OK. Totdat ik Ad-Aware draaide. Na een aantal minuten schakelde de PC spontaan uit. Na opnieuw starten weer het zelfde ritueel. Steeds na ongeveer 4 minuten schakeld de machine uit. Nu was dat uitschakelen voorheen ook al één van de problemen vandaar de nieuwe install. Alleen was toen Norton Antivirus de veroorzaker. Het probleem doet zich kennelijk steeds voor als een bepaalde utilitie gedraaid wordt. Ter informatie: Asrock K7S8X Mobo met Windows XP home. WD 60Gb HD en 256 Mb intern. Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
[quote:0154662bc3="Bosje"]geeft ie geen boodscahp als RPC call shutdown etc... Heb je SP1 ook geinstalleerd en de fix voor de Blasetr virus aangebracht ?[/quote:0154662bc3] Krijg geen enlkele foutmelding. Of er iets in de logboeken staat weet ik niet, heb ik niet gekeken. Alle updates voor Windows en Norton zijn trouwens geinstalleerd. Het grootste probleem is echter dat die kennis op 140 km afstand woont. Dus even heen en weer pendelen is iets te ver.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Omruilen voor een ander mobo! Ik heb EXACT het zelfde probleem! Ook een ASRock K7S8X die op de gekste momenten reset. Soms krijg ik de melding dat de RPC (of zo) onverwacht is gestopt en dat Windows zal gann restarten. Niks helpt. Windows 98, 98se, ME, XP Home, XP Pro, Engels, Nederlands, het maakt geen zak uit. Norton Systemworks schijnt inderdaad wel een trigger te zijn, maar ook zonder Norton dingen reset hij spontaan, of sluit hij programma's af zonder verwittigen. Nieuwste drivers, nieuwe BIOS (v2.2 geloof ik), SP1a, allerhande updates, het maakt niet uit... Ook de bussnelheid en zo lager zetten helpt niet. Enfin, you've been there. Fijn dat ik het ook eens van een ander hoor, dat scheelt waarschijnlijk wel een boel gezeik bij de leverancier. Groetjes, Michiel van Leeuwen Poortvliet
Link naar reactie
Temps zijn redelijk. Niet geweldig, maar redelijk (graadje of 60 voor de CPU) Ter verduidelijking; het is niet mijn pc maar die van de overburen. Ik doe het nog met een AMD Athlon T-bird 1.33 GHz op een MSI K7T266 Pro. Daar kun je wat temperatuur betreft pannenkoeken op bakken, maar hij heeft me nog nooit in de steek gelaten. 75 graden is geen uitzondering en hij staat dag en nacht aan. Vorige bord was een Asus, zelfde verhaal. Ik heb eens een uurtje op Internet gekeken of er nog meer klachten waren, en het blijkt dat er meer mensen zijn die een beetje teleurgesteld zijn in ASRock, en dan met name de K7S8X. Ik heb overigens nog niet gekeken of de AMD 2600+ XP (Thoroughbred) die op de ASRock zit soms een speciale behandeling qua setup moet hebben, maar aan de andere kant vind ik dat ik mijn best wel heb gedaan. Ik heb ook begrepen dat ASRock een OEM van Asus is, en met OEM's heb ik slechte ervaringen. Ik heb wat dat betreft wel het boze oog moet ik zeggen; [i:42ee5f9792]als[/i:42ee5f9792] het kapot kan, [i:42ee5f9792]gaat[/i:42ee5f9792] het ook kapot bij mij. Een OEM van de Philips 3610 2x speed cd/rw brander hield het ook niet lang uit bij mij, monitoren, muizen etc. niks blijft heel, of als het al heel blijft heeft het bijwerkingen... Anyway, ik heb de buren inmiddels geadviseerd om een A-merk mobo te kopen, zijn we in elk geval van dat ASRock kreng af. De leverancier, www.12drie.com , werkt ook niet echt mee. Strikt genomen zit er nog garantie op het bord, maar wij laten het er maar bij zitten. Gewoon een nieuw mobo kopen, even diep zuchten en de boel opnieuw installeren... Grtz, Michiel
Link naar reactie
Eigenlijk heb je wel gelijk, maar we hebben hier te maken met een leverancier die A) een beetje te ver weg zit om even naar toe te gaan B) op een uitgebreide brief met klachtomschrijving en wat we er al aan gedaan hadden alleen maar terugschrijft dat de nieuwste drivers op www.asrock.com staan. Goh, dat hadden we nog niet geprobeerd :roll: Trouwens, we zitten niet te wachten op een ander exemplaar van het zelfde merk en type... Maar verder heb je wel gelijk als je zegt dat van garantie gebruik gemaakt moet worden. Als het hier een A-merk bord betrof had ik er wel meer werk van gemaakt, maar goed, het was weer erg leerzaam. Voortaan toch maar weer A-merken kopen. Bedankt voor je reactie! Michiel
Link naar reactie
Nogmaals, je hebt helemaal gelijk, alleen is het in praktisch opzicht niet haalbaar. Niet altijd tenminste. Had de winkel nou om de hoek gezeten dan waren ze nog niet van me af, al was het maar om een doosje floppy's gegaan. Elke € is er één, maar we besparen ons nu een hele hoop gezeik, welles nietes, en vooral geld. Van Poortvliet naar Haarlem is 145 KM, en da's een hele sloot benzine heen en terug. Dan maar een beetje geld erbij leggen en iets goeds kopen. Die toko in Haarlem ziet ons niet meer terug. Michiell
Link naar reactie
We hebben inmiddels het moederbord vervangen door een MSI K7N2 Delta-L. Installeren was een eitje en ik heb nog geen klachten gehoord. Weg met die ASRock zooi. Nou ja, het bord hebben ze nog niet weggedaan voor je weet maar niet, maar in elk geval kunnen de kinders weer spelen, en daar ging het om. Michiel
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...