Ga naar inhoud

Pc met kuren


Aanbevolen berichten

Als eerste mijn systeemspecs: Aopen HX45 miditower Aopen AK73 moederbord Pro A AMD Thunderbird 1,2 Ghz/266 processor 256 Mb SD-RAM PC 133 geheugen (voorheen 512 Mb) Maxtor Diamond 30 Gb harddisk GeForce 4 Ti4200 128 mb AGP grafische kaart Soundblaster 128 PCI geluidskaart 2 Realtek ethernetkaarten Windows 2000 Prof. [b:6c3eda4bd1]Mijn probleem:[/b:6c3eda4bd1] Het zeer regelmatig vastlopen van mijn pc. Eerst alleen tijdens gebruik van internet of als ik in Windows Verkenner bezig was. Tijdens het branden van cd’s of spelen van (zware) games geen vastlopers, kortom bij het gebruik van zware toepassingen geen last. Sinds kort loopt mijn pc zelfs tijdens het opstarten van Windows al vast en dan moet ik vaak tot 10 keer resetten wil hij helemaal doorstarten en als ie dan eindelijk helemaal opgestart is dan loopt ie vaak nog vast. Ik heb al van alles gedaan om erachter te komen wat er fout kan zijn. Eerst het probleem gezocht bij drivers of bij Windows installatie zelf. Dus heb ik hele schijf geformatteerd en een verse installatie van Windows gedaan, maar zonder resultaat. Later nog een keer alles geformatteerd en Windows terug geïnstalleerd maar toen bleef pc zelfs al hangen tijdens Windows setup !!!! Dus toen was het probleem met eventuele drivers voor mij uitgesloten. Vervolgens het probleem gaan zoeken bij de hardware. Memtest86 gedraaid om fouten in het geheugen op te sporen en inderdaad, 1 geheugenbankje bleek brak te zijn, bankje verwijdert (hehe, probleem opgelost dacht ik), maar nee hoor, ik startte pc opnieuw op en jawel, hij hing weer. Misschien dan de videokaart …. mijn Geforce 4 verwisselt met een TNT Riva 32 mb, pc hing weer vast. Harddisk, programma van site van Maxtor gehaald om hdisk te checken, vond ook geen fouten. Ik weet het niet meer, kan het aan moederbord liggen ? De CPU ? De voeding ? Overigens heb ik vandaag SiSoft Sandra een burn-in test laten doen (voor meer dan 4 uur), waarbij CPU temperatuur niet hoger oploopt dan 42°C en pc niet blijft hangen. Je zou toch zeggen dat als het iets met de hardware is dat hij dan bij zo’n hoge inspanning wel blijft hangen. Momenteel ben ik CPUburn aan het draaien (klopt het overigens dat wanneer je het exe bestand ingetypt hebt achter DOS-prompt je vervolgens alleen een knipperende cursor te zien krijgt ??) waarbij mijn CPU een temperatuur van 52°C bereikt (en pc nog steeds niet vastloopt. Kortom ik ben radeloos, dus als iemand nog suggesties heeft, ik hoor het graag.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...