Ga naar inhoud

Harddisk probleem


Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een 2,5 jaar oude Maxtor DiamondMax 60 Plus 60.0 Gb 7200 rp harddisk die zeer onregelmatig zeer lang aan het calibreren gaat. Het probleem is dat dit zeer onregelmatig gebeurt. Soms heb ik er dagen lang geen last van en soms gebeurt het enkele keren per dag en ligt mijn PC gedurende die tijd stil. Heeft iemand een oplossing of moet ik deze HD maar in de vuilnisbak gooien ?
Link naar reactie
Voor je de harde schijf vervangt, eerst even kontroleren of de voedingsconnector goed is aangesloten op de HS, deze durft wel eens loskomen. Ok eventuele verloopstekkers ervan kontoleren. Maxtor biedt drie jaar waarborg op zijn harde schijven, de enige kosten die je hebt zijn de verzendkosten naar Maxtor. Check hier : http://www.maxtor.com/en/support/service/index.htm
Link naar reactie
[quote:5d28e1f511="woerden"]Ik krijg de volgende melding bij het opstarten immediatly beack-up your data and replace your hard disk drive a failuremay be imminent Dan kan ik kiezen voor F1 dan kan ik verder en de pc gaat gewoon verder en ik kan kiezen voor setup dan kom ik in de bios[/quote:5d28e1f511] Ik vraag me af of het correct is wat Eddy zegt. Ik had nl. ook problemen met een Maxtor HD en in de winkel (Funprice) werd mij bezworen dat de garantie geen 3 jaar zoals in het verleden, maar nog slechts 1 jaar was. Heb je trouwens dat testprogje van Maxtor al gedraaid? Staat op hun site.
Link naar reactie
Ik heb vandaag het testproggie van Maxtor (powermax) gedraaid en alle opties uitgevoerd. Het proggie kan geen fouten vinden en tenslotte heb ik een full Low Level Format gedaan (duurde 8 uur). Het zal me benieuwen of het wat geholpen heeft. Ik krijg ook de melding die gerardb omschrijft. Om deze melding te omzeilen heb ik in het bios de smart monitoring voor de betreffende drive uitgezet. Voor alle zekerheid zal ik regelmatig een backup van deze drive maken. Volgens de rekening van Informatique, waar ik deze drive heb gekocht, zou ik 3 jaar garantie hebben dus overweeg ik om hem binnenkort (zal wel mei worden ivm vakantie) maar naar Berkel en Rodenrijs te brengen.
Link naar reactie
[[/quote] Ik vraag me af of het correct is wat Eddy zegt. Ik had nl. ook problemen met een Maxtor HD en in de winkel (Funprice) werd mij bezworen dat de garantie geen 3 jaar zoals in het verleden, maar nog slechts 1 jaar was. Heb je trouwens dat testprogje van Maxtor al gedraaid? Staat op hun site.[/quote] Ja, drie jaar waarborg, je dient wel zelf de defekte harddisk te verzenden naar Maxtor, zie link in voorgaande reactie.
Link naar reactie
[quote:d83efafe6d="W.J. Beckers"]Ik krijg ook de melding die gerardb omschrijft. Om deze melding te omzeilen heb ik in het bios de smart monitoring voor de betreffende drive uitgezet.[/quote:d83efafe6d]Hiermee hou je alleen jezelf voor de gek. Of je fabrieksgarantie hebt, dat kun op de site van de fabrikant nagaan. Wat vroeger 3 jaar was is sinds zo'n beetje een jaar, nog maar 1 jaar. Wil je het zeker weten, geloof dan alleen de RMA informatie die de fabrikant je geeft en niet wat anderen zeggen. Tja, voor de rest moet je het verder regelen met de leverancier of de fabrikant.
Link naar reactie
[quote:a5c52c1b01="hveene"]De europese wetgeving bepaalt dat een product minstens een gemiddelde gebruiksduur moet bieden. Als het product dus eerder kapot gaat dan algemeen gemiddeld gebruikelijk is, moet hij gerepareerd/vervangen worden.[/quote:a5c52c1b01] eens : ik hoop niet dat het gebeurt, maar tussen gelijk hebben en kijgen is een wereld van verschil
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...