Ga naar inhoud

Weet iemand iets van "www.gebruiktelaptop.nl"?


Aanbevolen berichten

In mijn zoektocht naar een tweedehands laptopje kom ik via Marktplaats de winkel www.gebruiktelaptop.nl tegen. Website ziet er op het eerste gezicht redelijk betrouwbaar uit, maar ik kan werkelijk helemaal [u:6c491eed90]nergens [/u:6c491eed90]iets over die winkel vinden. En je kan er natuurlijk alleen maar "online" bestellen. :-? Heeft iemand misschien ervaring met www.gebruiktelaptop.nl? Of weet iemand misschien een goeie tweedehandslaptopwinkel in de buurt van Rotterdam, zodat ik me niet helemaal suf hoef te e-bayen of marktplaatsen... :o
Link naar reactie
Hoi Mark, Geen ervaring met hun. Ze zitten niet zo veer weg van jou dus ik zou eerst kijken in Hazerswoude: http://www.gebruiktelaptop.com/bedrijfsgegevens.php?PHPSESSID=7c45d29716712cc8a9629d2170901b0d Wel vreemd dat ze noemen Dilweg International BV maar als je gaat "googelen" dan kom je bij Herbalife (dat is geen laptop handel volgens mij). Ze zijn wel erg goedkoop.. Ciao Falco
Link naar reactie
+ alleen online bestellen (vooruit betalen?) + onduidelijke bedrijfsgegevens + verdacht goedkoop = afrader Je kunt beter naar een computerbeurs gaan, daar staan handelaren waar je rechtstreeks zaken mee kunt doen. Hoe het dan zit met garantie moet je ook maar afwachten, maar in elk geval krijg je iets fysiek mee. Onlangs zijn er nog honderden Nederlanders in een oplichterstruc met laptops getrapt: eerst betalen, daarna levering. Je raadt het al ....
Link naar reactie
[quote:257b6c586f="honeymaker"]Je kunt onder rembours betalen: misschien dat je dat eens kunt proberen.... Kun je bij zo'n rembourszending eigenlijk eerst even de laptop grondig checken? :D[/quote:257b6c586f] Dat moet je dus niet DOEN. Je krijgt pakje bij de deur of je moet het bij postkantoor ophalen. Maar je moet eerst dokken voordat je het pakje krijgt. Stel dat een houtenblokje in dat pakje zit? :x Brigitte heeft toch gelijk = elders kopen. Grtz Falco
Link naar reactie
Het algemene gevoel is dus dat hier een frauduleuze dekmantel aan het werk is die argeloze laptopkopertjes dure blokken hout probeert aan te smeren :) En over drie weken bestaat het hele spul natuurlijk niet meer. Inderdaad, dat `moederbedrijf` is al even schaduwrijk. En je mag ook al niet langskomen in Hazerswoude... Óf het is echt foute boel óf ze moeten hun PR een beetje beter in orde krijgen. Neemt niet weg dat ik me af blijf vragen waar dan wel al die partijen afgeschreven bedrijfslaptopjes blijven... :-?
Link naar reactie
[quote:dd140b1a79="Falconetti"][quote:dd140b1a79="honeymaker"]Je kunt onder rembours betalen: misschien dat je dat eens kunt proberen.... Kun je bij zo'n rembourszending eigenlijk eerst even de laptop grondig checken? :D[/quote:dd140b1a79] Dat moet je dus niet DOEN. Je krijgt pakje bij de deur of je moet het bij postkantoor ophalen. Maar je moet eerst dokken voordat je het pakje krijgt. Stel dat een houtenblokje in dat pakje zit? :x Brigitte heeft toch gelijk = elders kopen. Grtz Falco[/quote:dd140b1a79] Mag je dat niet controleren dan voor je afrekent? Zo nee: absoluut niet doen; je kunt er dan alleen kopen op vooruitbetaling....!
Link naar reactie
[quote:4a41612b10="honeymaker"]Mag je dat niet controleren dan voor je afrekent? Zo nee: absoluut niet doen; je kunt er dan alleen kopen op vooruitbetaling....![/quote:4a41612b10]de vervoerder (of het nou ptt of vgl of nederlandse pakket dienst is) heeft niks te maken met de inhoud. vandaar dat het pakket dicht moet afgeleverd wezen bij open maken kan je het pakket namelijk niet meer wiegeren wegens verkeerd artikel (en daar wringt de schoen in dit geval)
Link naar reactie
[quote:0d43c01db6="Falconetti"]Wel vreemd dat ze noemen Dilweg International BV maar als je gaat "googelen" dan kom je bij Herbalife (dat is geen laptop handel volgens mij).[/quote:0d43c01db6]Herbalife is idd geen laptophandel, maar via google is mij niet duidelijk wat de link is tussen Dilweg International BV en Herbalife, behalve dat ene Karen Dilweg producten distribueert. Dezelfde naam wil niet zeggen dat het hetzelfde bedrijf is. Overigens, de winkel waar ik mijn laptop heb gekocht (Computerpirates in Weesp), heeft ook geen bezoekadres/showroom, dus dat wil op zich niets zeggen over een betrouwbare firma. In mijn geval mocht ik ook betalen op het afhaaladres, waarbij ik eerst alles mocht inspecteren. Als je ook na expliciet informeren alleen vooruit mag betalen, zou ik uitkijken. Als je wel langs mag komen voor afhalen en betalen, dan is er m.i. minder risico.
Link naar reactie
Op tweakers.net heb ik een shop-survey gevonden van PC Select; waar www.gebruiktelaptop.nl onder valt. Weinig ervaringen, maar toch wel redelijk positief. Maar wel haast 2 jaar oud allemaal. Kijk maar: http://www.tweakers.net/shopsurvey/2018 Misschien valt het allemaal nog wel mee met gebruiktelaptop.nl Maar om er nou meteen al grote bedragen aan te gaan overmaken... :-? Mooi hoor, zo'n shop survey.
Link naar reactie
Hoi Mark Ik keek even op jou link. Je hebt gelijk het is vrij (ik noem het ERG) oud, van 2002. Bovendien je ziet 3 reacties + ze werken met een 06 nummer (top firma…) :oops: Ik zit in handel al ruim 14 jaar, heb ook mensen ontmoet met een tas vol van lege BV’s. Je kan zo 1,2,3 een kopen. Misschien, als je bestelt bij hen, heb je geluk. Mijn gevoel zegt: niet doen. Misschien kan ‘yoo-han’ die daar woont even kijken op Rijndijk 304b? Dan weet jij/wij wat voor een buurt dat is en wat staat daar. Je vraagt je af waar blijven de afgeschreven bedrijfslaptopjes. Zo veel zijn ze niet in bedrijven. En als ze afgeschreven worden (lees vernieuwen) dan wordt meestaal eerst te koop aangeboden binnen het bedrijf. Ciao Falco
Link naar reactie
[quote:217865cd09="Falconetti"]Hoi Mark Ik keek even op jou link. Je hebt gelijk het is vrij (ik noem het ERG) oud, van 2002. Bovendien je ziet 3 reacties + ze werken met een 06 nummer (top firma…) :oops: Ik zit in handel al ruim 14 jaar, heb ook mensen ontmoet met een tas vol van lege BV’s. Je kan zo 1,2,3 een kopen. Misschien, als je bestelt bij hen, heb je geluk. Mijn gevoel zegt: niet doen. Misschien kan ‘yoo-han’ die daar woont even kijken op Rijndijk 304b? Dan weet jij/wij wat voor een buurt dat is en wat staat daar. Je vraagt je af waar blijven de afgeschreven bedrijfslaptopjes. Zo veel zijn ze niet in bedrijven. En als ze afgeschreven worden (lees vernieuwen) dan wordt meestaal eerst te koop aangeboden binnen het bedrijf. Ciao Falco[/quote:217865cd09] Inmiddels dacht ik ook laamaarzitten :evil: met die gebruiktelaptop.nl en heb ik op ebay een Toshiba PII 366 voor 300 euro's met garantie op de kop getikt. Bedankt voor jullie meedenkwerk. Prachtig forum is dit! :D Groeten; Mark
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...