Ga naar inhoud

Welke videokaart voor directX9 op windows 98se?


Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ik denk dat echte dx9 spellen spelen op die pc heel erg moeilijk zal worden, je kunt er wel een radeon 9800 in zetten, maar de videokaart is ook niet zo krachtig dat hij al het rekenwerk over kan nemen, dus wil je dx 9 spellen spelen zou ik ook een andere processor (dus ook ander moederbord+geheugen) gaan kopen. Een celeron 700 is gewoon te langzaam om lekker spelletjes te spelen. En zeker de moderne en welke windows je hebt maakt voor de videokaarten niets uit win 98 of nieuwer wordt allemaal ondersteund als ik het goed heb. weet niet wat je budged is, maar ik zou kijken voor een goedkope athlon xp 2000+ bijv en een asrock mb nog 512mb geheugen en dan een radeon 9600(is ook dx9) kun je voor ongeveer ongeveer 300 euro de nieuwste spellen spelen
Link naar reactie
Met een, ik noem maar wat, geforce 4 mx kun je ook dx9 spellen spelen. Je mist alleen de dx9 effecten. Verder staat bij een heleboel spellen dat je dx9 moet installeren maar dat betekent niet dat het een dx9 spel is. Wat het best bij je systeem zou passen is denk ik een Radeon 9200 of een Geforce 4 mx. Een 9600 is al een redelijke overkill
Link naar reactie
het mag niet te duur zijn? dan is een asus a7n8x-x wel een mooi bordje, is stabiel en loopt gewoon erg lekker, zit een nforce2 op dus hele mooie chipset, ik zou hiervoor kijken en ander kun je asrock k7s8xe+ (dacht ik zo uit me kop, 7 en 8 kan je goed moeten omwisselen) is 20 euro goedkoper ongeveer maar er zit wel sata op alleen dan een sis chipset (sis = niet mijn favo) en asrock heb ik slechte ervaringen mee (maar volgens iedereen heb ik gewoon 3 keer pech gehad) in tegenstelling tot mijn asus die gewoon heel erg lekker loopt, kunt er ook best wel mee overklokken als je dat wilt, als je nog proc nodig hebt, neem dan een 2500+ en zet hem als 3200+ (gewoon de fsb op 200 zetten) en dan 512mb ram, als dit te duur zo zijn dan een 2000+ kopen die is mooi
Link naar reactie
bedankt voor de info, maar ik heb ff naar de achterkant van mijn desktop gekeken e ik ben tot de conclusie gekomen dat de usb-poorten van het asus moederbord niet zichtbaar zullen zijn. Mijn desktop is kennelijk speciaal gemaakt voor mijn huidige moederbord: asus cuv4x. Moet ik dan ook een nieuwe kast gaan kopen?
Link naar reactie
[quote:e8f0de00de="feike1977"]bedankt voor de info, maar ik heb ff naar de achterkant van mijn desktop gekeken e ik ben tot de conclusie gekomen dat de usb-poorten van het asus moederbord niet zichtbaar zullen zijn. Mijn desktop is kennelijk speciaal gemaakt voor mijn huidige moederbord: asus cuv4x. Moet ik dan ook een nieuwe kast gaan kopen?[/quote:e8f0de00de] meestal kun je een plaatje vervangen zodat hij goed is voor de poorten van je mobo, dit word over het algemeen bij het mobo meegeleverd en bij deze ook (heb hem ingebouwd voor me zus) verder zitten er 2 sata kabels bij, 2 sata power (andere kant 1 een maal gewone drive voeding) een fdd kabel en een ide kabel zit gameport bij die je LOS moet aansluiten en inbouwen maar dat wijst zich allemaal vanzelf
Link naar reactie
Ik heb trouwens gelezen dat er in de nieuwste pcmweb een test staat van 25 grafische kaarten. Daar stond onder andere de ati radeon 9600 SE in van Transcend voor 99 euro. Is dit een beetje goede kaart om eventueel aan ter schaffen voor nu en voor later? Kan ik hem dus nu ook gebruiken met mijn celeron 700 mhz? Als er andere kaarten betere zijn (en niet te duur zijn), dan zou ik dat graag willen weten. Voor de liefhebbers: http://www.pcmweb.nl/pcm/extra/grafkaart.htm
Link naar reactie
[quote:175499ee14="feike1977"]geheugen GPU geheugensnelheid Ramdac sapphire 256MB 324 406 400 transcend 128MB 325 400 400 Gegevens van mycom. Volgens mij is er niet veel verschil, dus waarom niet die 256MB nemen???[/quote:175499ee14] op de eerste plaats zijn de snelheden het belangrijkste op de 2e plaats de grote van het geheugen, echter is het aan die gegevens te zien bijna even snel (volgens mij merk je er niet veel van dacht dat ze verder uit elkaar zaten) dus ik zou aan de hand van dit grafiekje kiezen voor de 256mb
Link naar reactie
de 256 mb NIET NEMEN!!!!!!! op kaarden van nu heb je ten eerste al bijna niks aan meer geheugen.. en waar het een beetje nut kan hebben is bij kaarden van 500 euro. verder kijk je naar ramdac speeds dit is iets heel anders als de mhz waar het geheugen op loopt :roll: verder moet je niet zomaar mycom ofzo vertrouwen dat de info op hun pagina klopt :roll: vaak is het zo als er 256 mb op een kaard komt dat er word bezuinigt op het type geheugen (TSOP=slecht BGA=goed. Herkennen kan je dat TSOP langwerpige chips zijn en BGA is kleine vierkantjes) zodat het hun niet meer geld kost (maar jou wel :wink: ) het verschil tussen de 2 typen kan ik wel uit gaan leggen maar het komt er op neer dat TSOP slecht is en BGA goed........
Link naar reactie
ik kan nu dus zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer zien. Welke videokaart moet ik nou nemen om de nieuwste spellen (bv. vice city, pes3 en ut) te kunnen spelen? Welke videokaart, die betaalbaar is, is het beste voor de komende tijd (2 jaar)? Als leek weet ik het echt niet meer. 128MB of 256MB? Ik hoop dat iemand mij echt kan helpen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...