Ga naar inhoud

Problemen met 120 GB schijf op intel 440bx chipset


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik zit met een probleem: Ik heb van het weekend twee HDD sledes gekocht om mijn 120 GB HDD van de ene in de andere pc wil hangen. In de pc waar de 120 gb schijf uit vandaan komt doet hij het in de slede goed maar als ik hem in mijn oudere Pentium II 350 doe dan blijft mijn PC hangen tijdens zijn POST (detecting primairy slave... (press F4 to skip)) Ik heb reeds mijn BIOS opnieuw geflasht maar dat heeft niet geholpen. Ook heb ik reeds een aantal programma's geprobeerd van hitachi en IBM die het zouden moeten verhelpen maar die kunnen niets uitvoeren omdat hij niet voorbij zijn POST komt... De schijf is een Hitachi deskstar 120GXP en op het moederbord zit een intel 440bx chipset. Het merk en type van mijn moederbord weet ik niet maar vermoedelijk is het een Aristo Am-647bx Heeft iemand een idee hoe ik de schijf werkend moet krijgen??? Ik hoop dat het lukt anders is het zonde van de sledes.... Groeten Da Boy
Link naar reactie
120 Gb is zo'n beetje de fisieke grens v/d BX440 en dan nog moet er een correcte bios voor zijn. Vermeld de fabrikant wel duidelijk dat het kan? Bij mijn asus p3b-f gaat het wel maar ook alleen na de allerlaatste beta-bios te gebruiken,met de laatst "official-bios-release" lukt het ook niet. Een eenvoudige weg om de narigheid heen: een IDE/PCI kaartje van promise(fasttrack), je hebt er dan 2 ide kanalen bij die tevens de laatste snelheidsstandaart ondersteund(Udma5) en zeker tot 120 GB geen probleem geeft, wil je nog meer dan moet je goed opletten welk type je koopt. De laatste bios die ik kan vinden voor het door jouw opgegeven bord is bios 0310ig en die stamt volgens de bijgevoegde readme uit maart 1999. Volgens mij waren er toen uberhaupt nog geen 120 GB schijven.....
Link naar reactie
als je hem uitwisselbaar wil houden dan zal je of een aparate IDE controller moeten kopen of een courante mobo. (een bios flash waar ze hem geschikt maken voor een grote hd was de enige echte oplossing) Het is jammer, maar je zal toch je portemonnee moeten aanspreken. Was maar waar dat je de nieuwste apparaten altijd op een oude zou kunnen aansluiten. Als je hem niet wil uitwisselen met een andere pc dan kan je een tooltje downloaden bij de maker van je HD,
Link naar reactie
IK HEB HET!!!!!!! IK BEN ZO BLIJ :D :D :D Ik ben de hele dag aan het zoeken geweest :) Het blijkt dus dat het moederbord dat ik heb is uitgebracht door 2 producenten NL Aristo en PC Partner. Ik had dus eerst de nieuwste bios van Aristo eroverheen geflashed en die werkte niet. Nu heb ik de nieuwste versie van PC Partner erover geflashed en die werkt!!!! Iedereen bedankt voor zijn hulp! Groeten Da Boy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...