Ga naar inhoud

2 dezelfde usb webcams aan 1 computer


Aanbevolen berichten

Ik heb een goedkope usb sweex webcam aangesloten op een computer met windows 2000. Dit werkt goed. Een tweede zelfde webcam aansluiten aan de computer werkt niet. usb poorten zijn goed. Beide webcams apart werken goed. Echter 2de (zelfde) usb device vindt geen goede driver en opnieuw driver installeren levert niets op. Vragen -1- Hebben andere (duurdere) usb webcams hier ook last van ? -2- Is dit een typisch usb probleem dat 2 dezelfde devices nooit werken ? -3- Zit dit in een hardware codering van het usb device en als ik twee verschillende (goedkope) usb webcams gebruik werkt het dan mischien wel ? -4- Is dit een windows probleem en werkt dit onder linux wel ? -5- Is er een andere (eenvoudige/goedkope) oplossing. Zoeken en lezen op internet over usb en/of webcams heeft mij daarover niet veel wijzer gemaakt. De webcams hoeven voor mij niet per se tegelijk aan te staan, maar wel 'software selecteerbaar' zijn. (Een relais voor usb device keuze maken ?) (Twee computer gebruiken heb ik natuurlijk zelf al bedacht.) Jan Jeronimus
Link naar reactie
[quote:2007342c46="Jan Jeronimus"]Ik heb een goedkope usb sweex webcam aangesloten op een computer met windows 2000. Dit werkt goed. Een tweede zelfde webcam aansluiten aan de computer werkt niet. usb poorten zijn goed. Beide webcams apart werken goed. Echter 2de (zelfde) usb device vindt geen goede driver en opnieuw driver installeren levert niets op.[/quote:2007342c46] Even los van het driver-probleem: de kans is groot dat (afhankelijk van de framerate in combinatie met de resolutie en de compressieinstelling) het zowiezo niet gaat werken: de USB bus heeft een bandbreedte van maar iets van 12Mbit!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...