Ga naar inhoud

Het grote "Advanced Lightbus" project


Aanbevolen berichten

Okee, nu nog hopen dat het ook echt groot wordt. Ik heb in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=114139]het grote casemod-topic[/url] al wat posts hierover geplaatst: lets get to business. Een lightbus is een apparaatje wat je bijvoorbeeld in een 3 1/2 inch-bay plaatst, en waarmee je dus CCFL's, lightstrings en luminated IDE/SATA kabels kunt bedienen. Ik ben al bezig geweest aan een schakeling, maar ik heb wat mensen nodig die echt veel verstand van dit soort dingen hebben. De lightbus moet de volgende modes krijgen: -Constant aan -Constant uit -Dimmen, regelbaar via potmeter -Snel knipperen, regelbaar via potmeter -Langzaam knipperen, regelbaar via potmeter -HD-sensitive, met je HD-kabel gesplit naar deze schakeling De drie potmeters hierboven moeten uiteindelijk [u:395d5187c4]één en dezelfde[/u:395d5187c4] potmeter worden. Dat maakt deze schakeling zo ingewikkeld. Ik doe dit omdat ik zo min mogelijk knopjes wil. Ook moet er een contrôle-led op komen, maar dat is niet per se nodig. Er zijn al lightbusses verkrijgbaar die op geluid ed reageren, maar het lijkt me leuk om het helemaal zelf te maken. Hieronder alvast een plaat van de voorlopige schakeling, heel chaotisch en nog niet af: [url=http://members.lycos.nl/edentoom/schakelschema.jpg]een linkje[/url]. Let op: het is dus een groot plaatje, ff op die vergrootknop inderin klikken :wink: Binnenkort komt er waarschijnlijk een beter plaatje, ik heb daar een proggie voor gevonden: [url=http://www.crocodile-clips.com/crocodile/physics/index.htm]link[/url]. Het is een demo voor 30 dagen, je vindt et onder try and buy. De HD-afhankelijke instelling zit er nog niet in, en er zitten waarschijnlijk nog een paar fouten in. Even een samenvatting wat er nu in zit: Een astabiele multivibrator (hahaha maar niet heus), dat is het bovenste gedeelte, boven de potmeter. De potmeter kan de weerstand veranderen zodat de oplaadtijden van de elko's aangepast kan worden, en door er een extra weerstand parallel bij te schakelen kun je de knippersnelheid nog verder regelen. Een constant aan gedeelte, vrij simpel. Een dimschakeling, dat is het onderste gedeelte, ook vrij simpel. Het probleem is nu: hoe voeg je deze dingen samen zonder dat het fout gaat. Daar heb ik nu dus hulp bij nodig. Wat er nog bij moet is dus de HD-afhankelijke instelling, ik ben er alleen nog niet uit hoe ik dat wil: constant branden en bij HD-activiteit uit; of constant uit en bij HD-activiteit branden (zoals je HD led). Misschien een poll, als er veel interesse is. Voor meer info of bijvoorbeeld aparte schema's van dimschakelingen en astabiele multivibrators moet je me anders maar even iemeelen. Al met al hoop ik dat dit een leuk casemod-dingetje wordt en dat er veel interesse is. De onderdelen kun je allemaal bij de Conrad krijgen. Greetz, Erik
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...