Ga naar inhoud

Help ! Pc blijft hangen tijdens opstarten ...


Aanbevolen berichten

Sinds 1 week blijft mijn pc tijdens het opstarten hangen (ik noem het bevriezen). Het is niet zo dat hij telkens op hetzelfde punt vastloopt, de ene keer is het als “Windows is bezig met starten” in beeld is, de andere keer is het tijdens het controleren van de netwerkinstellingen enz. enz. De enige manier om hem dan opnieuw op te starten is door of op de reset knop te drukken of hem gewoon helemaal uit te zetten met de aan/uit schakelaar achter op de pc, Ctrl-Alt-Del werkt NIET, hij reageert totaal nergens meer op. Als hij dan uiteindelijk, na 4 of 5 keer opnieuw opgestart te hebben, volledig opgestart is, dan komt het vaak voor dat hij na 1 of 2 minuten alweer vast hangt … ! Ik heb alle hardware al getest, alle software en drivers verwijdert en alles weer opnieuw geïnstalleerd, maar zonder resultaat. Heeft iemand misschien nog suggesties waar ik naar moet zoeken/kijken, kan het misschien aan het moederbord liggen ?? Het vreemde is trouwens ook, dat wanneer ik een game aan het spelen ben (wat toch veel vergt van een pc) ik nooit geen vastlopers heb. Hij loopt alleen vast tijdens het opstarten, tijdens het surfen op internet of tijdens het typen in Word of als hij alleen maar aanstaat, zonder dat er iemand achter zit. Ik hoop dat iemand me kan helpen, want dit is geen werken zo. Bvd Mystery
Link naar reactie
plant eens een logfile van hijackthis op t forum, misschien kunnen we daar wat mee.. hijackthis downloaden [url]http://v.jameson.home.att.net/hijackthis.zip[/url] --> openen --> klik op scan --> klik op save log --> klik op opslaan --> kopieer de tekst in het nieuwe venster dat tevoorschijn komt --> plak die tekst hier in een bericht controleer ook eens op spyware en schoon je register eens op; zie de links onderaan dit bericht
Link naar reactie
Resultaat HiJackthis: Logfile of HijackThis v1.97.7 Scan saved at 20:56:27, on 17-2-2004 Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106) Running processes: C:\WINNT\System32\smss.exe C:\WINNT\system32\winlogon.exe C:\WINNT\system32\services.exe C:\WINNT\system32\lsass.exe C:\WINNT\system32\svchost.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\WINNT\system32\spoolsv.exe C:\WINNT\System32\svchost.exe C:\PROGRA~1\Symantec\NORTON~1\GHOSTS~2.EXE C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\navapsvc.exe C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Utilities\NPROTECT.EXE C:\WINNT\System32\nvsvc32.exe C:\WINNT\system32\regsvc.exe C:\WINNT\system32\MSTask.exe C:\PROGRA~1\NORTON~1\SPEEDD~1\nopdb.exe C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe C:\WINNT\system32\svchost.exe C:\WINNT\Explorer.EXE C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SymTray.exe C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe C:\WINNT\system32\internat.exe C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe C:\WINNT\system32\RUNDLL32.EXE C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe C:\Program Files\Microsoft Office\Office\WINWORD.EXE C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE C:\Documents and Settings\Marielle\Bureaublad\hijackthis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O2 - BHO: (no name) - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\system32\msdxm.ocx O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] mobsync.exe /logon O4 - HKLM\..\Run: [GhostStartTrayApp] C:\Program Files\Symantec\Norton Ghost 2003\GhostStartTrayApp.exe O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccRegVfy.exe" O4 - HKLM\..\Run: [SymTray - Norton SystemWorks] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Symtray.exe SetReg O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\NeroCheck.exe O4 - HKCU\..\Run: [internat.exe] internat.exe O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\System32\NVMCTRAY.DLL,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\RunOnce: [SymTray - Norton SystemWorks] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Symtrdr.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE O4 - Global Startup: ZoneAlarm Pro.lnk = C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zapro.exe O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/unicode/iuctl.CAB?38033.154375 O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab [b:893edbc0dd]Ad-Aware heb ik reeds uitgevoerd en Regclean ook (dit doe ik overigens beide regelmatig). Zelfs met een schone Windows installatie wil ie niet goed opstarten.[/b:893edbc0dd]
Link naar reactie
[quote:acd72215a9="Johnny321"]Krijg je foutmeldingen -> Kijk in je Logboeken? worden sommige IRQ's toevallig niet gedeelt -> problemen veroorzaken? Virusscan gedaan?[/quote:acd72215a9] [b:acd72215a9]Foutmeldingen in systeemlogboek:[/b:acd72215a9] IPNATHLP: De Network Address Translator (NAT) kan geen bewerking aanvragen van de omzettingsmodule in kernel-modus. Dit kan wijzen op onjuiste configuratie, onvoldoende bronnen of een interne fout. De gegevens bevinden zich in de foutcode. [b:acd72215a9]Foutmeldingen in toepassingslogboek:[/b:acd72215a9] TrueVector Service: TrueVector engine: File "C:\WINNT\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been copied to "C:\WINNT\Internet Logs\xDB7.tmp". File "C:\WINNT\Internet Logs\IAMDB.RDB" was corrupt and has been deleted. Rasctrs: Kan beschrijving voor gebeurtenis-ID (2001) in bron (rasctrs) niet vinden. De lokale computer beschikt wellicht niet over de benodigde registergegevens of DLL-berichtbestanden om berichten van een externe computer te kunnen weergeven. Meer informatie: Het gebeurtenislogboekbestand is beschadigd.. Perfdisk: Kan het prestatiemeterobject Schijf niet openen. De geretourneerde statuscode is een DWORD 0-waarde. IRQ (via Computerbeheer -> systeemoverzicht -> Hardwarebronnen -> Conflicten/Delen): IRQ 11 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI IRQ 11 Nvidia GeForce4 Ti4200 IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller IRQ 11 Realtek Ethernet Adapter IRQ 11 Realtek Ethernet Adapter IRQ 11 Creative SB AudioPCI (WDM) Virusscan ook uitgevoerd en niks gevonden.
Link naar reactie
Oke Marielle (als we je zo mogen noemen), Ten eerste zijn er in je logfile niet bijzonder veel eigenaardigheden te vinden. Wel kan ik je een tip geven; er worden een aantal processen opgestart door windows wanneer je je pc aanzet.. waarvan sommige onnodig of 'probleem-veroorzakend' zijn. Deze kun je daarom beter uitschakelen. Het gaat bij jou om de volgende processen: 1. [b:c5b1163dd4]O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] [color=red:c5b1163dd4]loadqm.exe[/color:c5b1163dd4][/b:c5b1163dd4] 2. [b:c5b1163dd4]O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINNT\system32\[color=red:c5b1163dd4]NeroCheck.exe[/color:c5b1163dd4][/color][/b:c5b1163dd4] 3. [b:c5b1163dd4]O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\[color=red:c5b1163dd4]OSA9.EXE[/color:c5b1163dd4][/b:c5b1163dd4] [b:c5b1163dd4][size=18:c5b1163dd4]----------[/size:c5b1163dd4][/b:c5b1163dd4] [size=9:c5b1163dd4]1. This task loads the MSN Queue Manager and is installed when you install MSN Explorer or MSN Messenger. LOADQM gobbles up system resources and appears on most end-users’ Task Lists who come to us complaining of low System & User Resources or very slow, “crawling”, PCs. In December 2003 this is still one of the worst behaved Microsoft programs ! Recommendation : Disable immediately, or Delete using The Ultimate Troubleshooter. Next, reboot your PC and find LOADQM in the C:\WINDOWS folder. Rename it to LOADQM.EXE.OLD as if you do not it will otherwise get put back in your Task List at some stage or other (on some PCs you may need to boot into Safe Mode before you are able to rename LOADQM). Note : LOADQM gets re‑installed every time you install a new version of Microsoft’s MSN Messenger.[/size:c5b1163dd4] [b:c5b1163dd4][size=18:c5b1163dd4]----------[/size:c5b1163dd4][/b:c5b1163dd4] [size=9:c5b1163dd4]2. Background Task installed by Nero’s CD Burning software. Straight from Ahead software : "The NeroCheck program looks for known driver conflicts with our Nero software. So that when a Nero Log file is printed, at the very bottom of the Nero log file you will find a list of drivers we have found on your system that could be causing conflicts, if you are running into problems.". Recommendation : If Nero is working on your system then you do not need NeroCheck to run. Disable it with The Ultimate Troubleshooter unless you experience problems with Nero, in which case re-enable NeroCheck to see what the log file reports.[/size:c5b1163dd4] [b:c5b1163dd4][size=18:c5b1163dd4]----------[/size:c5b1163dd4][/b:c5b1163dd4] [size=9:c5b1163dd4]3. Microsoft Office’s Office Startup Application. Present in Microsoft Office 97, 2000, and XP where it is called OSA9.EXE. According to Microsoft, OSA enables Microsoft Office programs to start faster. It is our view, however, that most Microsoft background programs whose purpose is to enable you to "do something" faster, are a total utter waste of time and, worse, they also sometimes have extremely irritating side-effects which completely negate their supposed benefits (such as the annoying and infamous FindFast). Recommendation : Delete or disable using The Ultimate Troubleshooter.[/size:c5b1163dd4] [b:c5b1163dd4][size=18:c5b1163dd4]----------[/size:c5b1163dd4][/b:c5b1163dd4] Om deze te verwijderen uit de automatische opstart lijst, ga naar START --> uitvoeren --> typ msconfig --> klik op het tabje opstarten (bovenaan-rechts) --> haal het vinkje weg bij bovengenoemde 3 processen [b:c5b1163dd4][size=18:c5b1163dd4]----------[/size:c5b1163dd4][/b:c5b1163dd4] Download ook eens het programma registry mechanic, deze kan vaak veel meer problemen vinden dan andere register-opschoners.. Maar goed, ik zit een heel verhaal op te hangen en lees nu pas dat het systeem zelfs niet goed werkt als je enkel en alleen een schone installatie hebt van windows. Mag ik je dan vragen of je een officiele cd hebt van win2000 of meer een 'legale-illegale-downloadversie'? Een logische conclusie van de meeste mensen zou nu zijn dat een hardwareapparaat in je pc conflicten veroorzaakt, en dat geval kun je het systeem testen met [url]http://www.futuremark.com/download/?3dmark03.shtml[/url] Als het allemaal weinig uithaalt zou ik zeker eens overwegen om je pc na te laten kijken door iemand die er verstand van heeft, een pc-boer bijvoorbeeld. Anders is misschien een overstap naar XP een goede keuze, je systeem trekt dat iig makkelijk. Laat ons weten of het allemaal iets uithaalt. Succes!
Link naar reactie
Bedankt Chieldeno voor je uitgebreide reactie. Ik zal het vanmiddag allemaal eens uit gaan voeren (als ik mijn pc opgestart krijg). Ik heb een legale versie van Windows 2000. Ik heb deze zelfde versie op een oude pc van mij geinstalleerd en daar heb ik totaal geen problemen mee, dus ik denk dat ik een probleem met mijn Windows 2000 versie uit kan sluiten. En in het begin heeft pc goed gewerkt ook met deze Windows 2000 versie. Ik zal zeker nog wat laten weten hoe of wat. Ps.: je mag me rustig Marielle noemen :wink:
Link naar reactie
Dus het kan zo zijn dat een van mijn hardware delen stervende is, dat dat bijv. het probleem veroorzaakt ? Ik ben benieuwd. Heb in elk geval de hdisk al getest (met programma van fabrikant) en daar was niks mee te vinden, geheugen getest met memtest86 .... ook niks gevonden. Ik ga in elk geval dat ene downloaden en laten draaien. (Kan ik dan aan de resultaten zien dat er bijv. iets met hardware is of hoe werkt dat ?) Ik heb kabelinternet via @home, dus dat gaat wel lekker snel. Bedankt !
Link naar reactie
[quote:7e320e281a]IRQ 11 Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI IRQ 11 Nvidia GeForce4 Ti4200 IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller IRQ 11 VIA USB Universal Host Controller IRQ 11 Realtek Ethernet Adapter IRQ 11 Realtek Ethernet Adapter IRQ 11 Creative SB AudioPCI (WDM)[/quote:7e320e281a] Haal anders de ALLE kaarten eruit, behalve de videokaart :lol: , dan poosie laten draaien, en vanalles en nog wat starten etc. Geen vastlopers? Druk de kaarten er een voor een in, en doe het nog een keer. Zo doorgaan, totdat er een fout komt (hopelijk komt die, dan weet je tenminste waar het aan ligt). Probeer ook zo min mogeiljk gedeelde IRQ's te hebben. 'k Weet uit eigen ervaring dat dat klote werk is, vooral omdat het toedelen van IRQ's enorm logisch (not) gaat. Succes
Link naar reactie
[quote:778d16ebc9="chieldeno"]heb je die 3 processen met opstarten al uitgeschakelt? en schakel 3dmark eens in, maar dan op de 'loop' modus, dan gaat ie constant door en kun je zien of je pc bestand is tegen langdurige werking van de hardware[/quote:778d16ebc9] Ja, 3 processen zijn uitgeschakeld. Uhh, het kan aan mij liggen :oops: , maar die "loop" modus is bij mij niet beschikbaar. Ik kan eigenlijk heel weinig instellen bij dat 3dmark, maar dat zal wel komen omdat het een gratis versie is.
Link naar reactie
[quote:abb1720f29="Mystery1"]Hoe stel ik die IRQ's in dan (ik neem aan dat je dat handmatig bedoeld, want zoals ze nu staan, dat doet de pc zelf !![/quote:abb1720f29] Apparaatbeheer>destbetreffende apparaat dubbelklikken>tabblad Bronnen (niet overal beschikbaar) staat interrupt request wel/niet tussen. Als het er niet tussen staat kun je het ook niet veranderen. Vink het vakje "automatische instellingen overnemen" uit. Kan dat niet dan gaat het je verder ook niet lukken (misschien als je geluk hebt in de BIOS) In de BIOS kun je nl ook IRQ's veranderen. De werkwijze is afhankelijk van je BIOS.
Link naar reactie
Hier ben ik weer. Volgens mij heb ik de boosdoener van het vastlopen van mijn pc gevonden -> een van de geheugenmodules. Ik heb vanmiddag memtest86 meer dan 5 uur laten draaien, daar heeft ie 8335 fouten gevonden en steeds in test nummer 6. "Probleem" is alleen dat ik allebei de geheugenmodules er nog in had zitten (er van uitgaande dat het niet aan het geheugen lag, omdat ik laatst memtest gedraait heb en toen gaf ie geen fouten aan). Heb nu 1 van de 2 geheugenmodules eruit gehaald en heb memtest opnieuw aangezet. Ik ben benieuwd.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...