Ga naar inhoud

wireless adsl router wil niet met alcatel speed touch home


Aanbevolen berichten

Hoi kenners, Ik heb een xp pc die op adsl van hccnet is aangesloten via een alcatel speed touch home modem. Nu wil ik er een medion wireless router bij plaatsen zodat ik ook op andere pc''s in huis breedband kan internetten. Maar dat lukt niet. In de handleiding van medion staat dat ik de netwerkkabel van de modem in de router moet steken, en een andere netwerkkabel naar de ethernetkaart in de pc. Lampjes branden enzo, alles lijkt goed, maar de pc maakt zo geen verbinding. Blijft maar zoeken naar ''10.0.0.138.'' Haak ik de router weer af, doet de verbinding het vlekkeloos. Overigens doet adsl het ook niet als ik precies dezelfde hccnet- en mxtream instellingen op een andere pc invoer. Wat kan er aan de hand zijn? vr. groet bart
Link naar reactie
[quote="Kiyoshi"]Kun je de medion router wel pingen en/of instellen? Weet je zeker dat je daar de juiste gegevens hebt ingevoerd?[/quote] Ik zou niet weten hoe dat moet, aangezien de router geen IP adres heeft omdat er domweg geen verbinding ontstaat. In de handleiding staat dat ik de netwerkkabel die nu van de modem naar de netwerkaansluiting in de computer loopt, in de WAN poort moet steken. Een van de netwerk-kabelaansluitingen moet vervolgens weer van de router naar de computer. Lampjes branden. En dan staat er: ''netwerkinstellingen. Het netwerk is nu klaar voor gebruik, in zover alle emt de wlan-router verbonden clients (netwerkadapter) zo ingesteld werden dat de IP-adressen automatisch verkregen worden via een DHCP-server. Om hiervoor te zorgen, opent u de EIGENSCHAPPEN van de gewenste NETWERKVERBIDNING en bewerkt u vervolgens de invoer onder INTERNETPROTOCOL (TCP/IP)...'' En dan volgt een plaatje waaruit ik opmaak dat ik het IP-adres automatisch moet laten toewijzen. Alles goed en wel, maar ik weet niet welke netwerkverbinding ze hiermee bedoelen - die van mxstream? Dan kloppen de instellingen niet. Een andere, nieuw te stichten netwerkverbinding? Maar waarmee dan? Overigens heb ik geen usb-modem. Het ding heeft een gewone netwerkaansluiting.
Link naar reactie
[quote]Overigens doet adsl het ook niet als ik precies dezelfde hccnet- en mxtream instellingen op een andere pc invoer[/quote] wat bedoel je hiermee te zeggen?[/quote] Nou gewoon, als ik mijn adsl-modem (via de netwerkkabel) aan mijn vorige computer hang, of aan mijn laptop, krijg ik geen verbinding, hoewel de instellingen precies hetzelfde zijn ingevoerd. Zelfs op de hoofdcomputer doet ie het niet op de tweede netwerkaansluiting. Het is een eenkennig apparaatje.
Link naar reactie
De Ip adressen die je automatisch moet zetten is die netwerk verbinding die verbonden is met de router. Daarna als waarschijnlijk ook in de handleiding staat moet je d.m.v uitvoeren> "CMD" > (IN nieuw scherm) "ipconfig" daarna "ipconfig/release" dan "ipconfig/renew" (allemaal zonder de " natuurlijk) Je IP adressen zijn dan gereset en op nieuw ingesteld Als het goed is staat er in de handleiding ook dat je de instellingen van de router moet veranderen dit door je door het ip-adres in te voeren van de router in de explorer, het ip-adres van de router moet in de handleiding staan. De verdere instellingen ook. Vergeet aan het eind niet om eventuele firewalls opnieuw inte stellen op de nieuwe ip-adressen Hopelijk heb je hier wat aan. :) P.S. Als dit inderdaad allemaal in de handleiding staat is de tip voor volgende keer: RTFM.
Link naar reactie
Het is raar. Ik dacht even een modemprobleem te hebben. Als ik mezelf ping (op 10.0.0.138, volgens HCCnet en MXstream-instellingen) gaat dat niet goed. Maar ik krijg wel verbinding, raar genoeg. Ping ik mezelf op 127.0.0.1 dan krijg ik wel een score van 100 procent. Doe ik ipconfig, dan verschijnen er drie netwerkaanmsluitingen waarvan de middelste ''bv'' vermeldt dat het medium niet is aangesloten. Dan ipconfig/renew of ipconfig/release, dan krijg ik de mededeling: Er kan geen enkele bewerking op bv(netwerkkaart) worden uitgevoerd als het medium niet is aangesloten. Ik vermoed dat de netwerkkaart op een nietbestaande netwerkaansluiting zoekt. want mxstream en ''lan2'' geeft hij wel correct weer. ''bv'' staat voor een directe kabelverbinding die niet meer actief is. Ooit had ik die tijdelijk ingesteld om wat bestanden over te zetten. Dus dan maar even wieden in de niet-aangesloten netwerkverbindingen, denk ik...
Link naar reactie
Misschien even het volgende: - Nick '86 zegt het al impliciet, maar voor de duidelijkheid maar even expliciet: schakel bij het installeren van je router op alle computers de softwarematige firewall uit! (en daarna weer inschakelen, en de juiste -waarschijnlijk veranderde- ip-adressen invullen) - ik heb in het weekend ook een draadloze router geinstalleerd. Het installeren via het installatatieprogramma leverde problemen op, omdat achteraf bleek dat dit programma de voor de verbinding vereiste hostname (computernaam in mijn geval) verkeerd invulde. Heb ik toen zelf ingevuld via het browser-menu, en alles werkt! Succes! Martin Edit: Toen ik alles nog eens nalas, leek het mij dat ook het volgende nog aan de hand kan zijn: heb je het modem van je isp, dan kan het zijn dat je verbinding ook het oorspronkelijke MAC-adres van je computer(netwerkkaart) vereist. Via je router kun je dit probleem omzeilen door het MAC-adres te klonen.
Link naar reactie
Helaas, kenners. Het werkt allemaal nog steeds niet. Inmiddels heb ik een netwerkkaart uitgeschakeld. Nu krijg ik bij ''ipconfig/release'' de mededeling ''de bewerking is mislukt aangezien er geen enkele adapter is die zich een staat bevindt die voor deze bewerking is toegestaan.'' Krom Nederlands ook nog, wat betekent dit? En: ik heb op de achterzijde van de modem een knopje ''defaults'' ontdekt dat je alleen met een tandenstoker kunt indrukken, is dat een uiterste optie? Als ik mijn internetverbinding verlies ben ik nog verder van huis...
Link naar reactie
[quote:7466a0846f="b.vuijk"]Inmiddels heb ik een netwerkkaart uitgeschakeld.[/quote:7466a0846f] Hoe bedoel je, heb je twee netwerkkaarten in je pc? [quote:7466a0846f] En: ik heb op de achterzijde van de modem een knopje ''defaults'' ontdekt dat je alleen met een tandenstoker kunt indrukken, is dat een uiterste optie? Als ik mijn internetverbinding verlies ben ik nog verder van huis[/quote:7466a0846f] Ik denk dat je even terug moet naar het begin. Als ik je problemen zo lees, dan ligt het niet aan het modem, maar gaat het mis als je de router er tussen zet. Ook een router moet je configureren, lees daarvoor de gebruiksaanwijzing. Uitgangspunt is dat je router nu je verbinding met je isp is, en niet meer je pc. In het algemeen moet je in je router een aantal instellingen doorvoeren die je 'normaal' in je pc hebt ingevoerd (gebruikersnaam, eventueel wachtwoord e.d.). Als dit allemaal niet werkt (lees ook mijn eerdere post; heb je dat allemaal gecheckt?), ga dan terug met de router. Succes, Martin
Link naar reactie
Probleem is dat de instellingen van de router moeten worden ingesteld op een manier die ik niet begrijp. Ik moet DE netwerkverbinding configureren, maar die is al voorbehouden aan MXstream, en er is er ook nog eentje voor de LAN-netwerkkaart waar MXstream mee verbonden is. Zou ik dan een derde netwerkverbinding moeten aanmaken? Ik heb er net eentje gedeactiveerd, want ik heb inderdaad twee netwerkkaarten. In de handleiding van de router wordt er van uit gegaan dat ik zonder mankeren een internetverbinding krijg door de kabels om te leiden via de router. En dan moet ik een configuratie instellen m.b.v. een url waar ik online de instellingen voor de router kan ophalen. Maar omdat ik geen verbinding kan krijgen is die url ook onbeschikbaar. Kip en ei. We knoeien rustig verder...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...