Ga naar inhoud

een batterij laten schrikken


Aanbevolen berichten

Was het maar waar! Fabeltje dus. Jan de Boer Edit: Wat nog wel eens werkt, overigens algemeen bekend bij oplaadbare batterijen, is een aantal keren achter elkaar helemaal ontladen en weer opladen. Soms pep je hem daar nog een beetje mij op. Maar uiteindelijk is het een keer einde verhaal. Dat geheugenaspect is helaas voor het grootste deel onomkeerbaar.
Link naar reactie
het is meestal zo met een wat oudere laptop oplader en accu . dat er in de accu een hitte sensore zit. als je dan de accu oplaad bij een bepaalde temperatuur slaat de accu/oplader uit en gaat over op druppel laden. dus als je je accu oplaad en je stopt hem weg in de koelkast . tot hij weer koud is. en dan weer opladen . dan heb je wel de kans dat je die accu weer vol kan maken
Link naar reactie
ik heb het een keer gedaan met mijn oude batterij van mijn telefoon. Weet echter niet meer wat voor batterij dat was, geloof Li-ion. Batterij ging nog maar 2 uur mee, moest hem dan weer opladen. Heb hem toen, leeg, in de vriezer gelegd. Hij doet het perfect, gebruik hem vandaag nog steeds, (een jaar later) en hij gaat zomaar 10 uur mee. Is nog steeds niet veel :wink: maar het werkte bij mij wel. Ik heb echter geen ervaringen met accu's van laptops. :roll:
Link naar reactie
[quote:c68daebb57="NoepZoR"]ik dacht dat li-ion batterijen dat geheugen effect niet of nauwelijks kenden en dat vooral Nimh en normale oplaadbare batterijen er mee kampten[/quote:c68daebb57] Inderdaad, een li-lion batterij mag/moet geen hinder ondervinden van het zg. geheugeneffect. Mijn computer leverancier (Mycom) heeft mij geadviseerd: als je de laptop meestal via de adapter laat werken (en dat doe ik) verwijder dan voor aanvang de batterij. Dit zou de levensduur ten goede komen.
Link naar reactie
[quote:31fdaba5c9="gerardb"][quote:31fdaba5c9="NoepZoR"]ik dacht dat li-ion batterijen dat geheugen effect niet of nauwelijks kenden en dat vooral Nimh en normale oplaadbare batterijen er mee kampten[/quote:31fdaba5c9] Inderdaad, een li-lion batterij mag/moet geen hinder ondervinden van het zg. geheugeneffect. Mijn computer leverancier (Mycom) heeft mij geadviseerd: als je de laptop meestal via de adapter laat werken (en dat doe ik) verwijder dan voor aanvang de batterij. Dit zou de levensduur ten goede komen.[/quote:31fdaba5c9] Hoe bedoel je 'voor aanvang'? Ik kan mn accu gewoon van mn laptop halen als ie aanstaat en hij is aangesloten op netstroom hoor. Maar als ie vol is en hij zit er toch in, draait je laptop toch gewoon op netstroom? Dan lijd de accu toch niets, of heb ik dat mis?
Link naar reactie
[quote:7f0141f309="weert114"]Hoe bedoel je 'voor aanvang'? Ik kan mn accu gewoon van mn laptop halen als ie aanstaat en hij is aangesloten op netstroom hoor. Maar als ie vol is en hij zit er toch in, draait je laptop toch gewoon op netstroom? Dan lijd de accu toch niets, of heb ik dat mis?[/quote:7f0141f309]Toch wel, want dan wordt hij, zoals men dat pleegt te noemen, lui. Een accu, wil hij lang meegaan, is net een mens. Hij moet actief blijven, regelmatig helemaal ontladen en weer laden. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...