Ga naar inhoud

Hardeschijf patities


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem met een hardeschijf. Ik had eerst wat partities met Windows. Nu wilde ik er Linux bij installeren maar op een of andere manier is nu de boel kapot. Ik heb met Drive Image geprobeerd te verwijderen. Maar hij geeft maar één partitie aan die bad is. En hij kan deze niet verwijderen. Ook een nieuwe maken lukt niet. Wat nu ????
Link naar reactie
[quote:b007104c4e="wtheiner"]Hallo, ik heb een probleem met een hardeschijf. Ik had eerst wat partities met Windows. Nu wilde ik er Linux bij installeren maar op een of andere manier is nu de boel kapot. Ik heb met Drive Image geprobeerd te verwijderen. Maar hij geeft maar één partitie aan die bad is. En hij kan deze niet verwijderen. Ook een nieuwe maken lukt niet. Wat nu ????[/quote:b007104c4e] Wanneer geeft hij maar een partitie aan? Windows kan volgens mij geen linuxpartitie lezen. Als de boel al naar Filisteinen is en er dus niets meer van wat op de schijf stond te redden is kun je het volgende doen.[Neem aan dat dit om 2e Hd gaat en je windows nig kunt starten.] : Ga naar http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast3.htm Download maxblast3. Start dit en partitioneer/formateer die schijf opnieuw. Werkt met iedere moderne schijf. Kijk wel uit dat je de goede kiest. Werkt razendsnel.
Link naar reactie
[quote:eee515c2db="Tha Ron-aldo"]Mocht je een Windows 2000 of Windows XP cd hebben, dan zou je hiermee ook kunnen booten. Wanneer je dan partities aan wilt geven voor de installatie, kun je ook de partities verwijderen. Wanneer je dit doet, kun je echt alle partities verwijderen, ook de linux-partities. Ik heb precies hetzelfde gehad.[/quote:eee515c2db]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...