Ga naar inhoud

Voeding kapot?


Aanbevolen berichten

Ik heb een oude computer en die bestaat uit: Gigabyte moederbord PII 450Mhz 64MB Ram 8,2 gig harddisk 56x cd-rom Voodoo3 3000 Geluidskaartje Maar sinds vorige week wil de computer niet meer aan, dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en de voeding alleen aangesloten op het moederbord (met de CPU cooler erop), maar zodra ik de power knop indruk reageert hij totaal nergens op, is de voeding stuk of is er meer aan de hand?
Link naar reactie
[quote:57939c5cc4="Johnny321"]Kijk anders ff met een voltmeter of er spanning op staat.[/quote:57939c5cc4] Als het mobo stuk is, hoeft dat niet te werken omdat het mobo een signaal kan geven dat de boel niet in orde is. Wat je in dat geval wel kan doen is de ATX voeding met een draadje aanzetten en dan de spanning meten. Dat draadje is dan weer een verhaal apart, staat wel ergens op mijn homepage.
Link naar reactie
[quote:72df3fb1b9="Hari-Bo"]Ik heb een oude computer en die bestaat uit: Gigabyte moederbord PII 450Mhz 64MB Ram 8,2 gig harddisk 56x cd-rom Voodoo3 3000 Geluidskaartje Maar sinds vorige week wil de computer niet meer aan, dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en de voeding alleen aangesloten op het moederbord (met de CPU cooler erop), maar zodra ik de power knop indruk reageert hij totaal nergens op, is de voeding stuk of is er meer aan de hand?[/quote:72df3fb1b9]
Link naar reactie
[quote:e7ee1351c7="Hari-Bo"]Ik heb een oude computer en die bestaat uit: Gigabyte moederbord PII 450Mhz 64MB Ram 8,2 gig harddisk 56x cd-rom Voodoo3 3000 Geluidskaartje Maar sinds vorige week wil de computer niet meer aan, dus ik heb hem helemaal uit elkaar gehaald en de voeding alleen aangesloten op het moederbord (met de CPU cooler erop), maar zodra ik de power knop indruk reageert hij totaal nergens op, is de voeding stuk of is er meer aan de hand?[/quote:e7ee1351c7] Als je bij de atx stekker van de voeding de groene draad verbindt met massa(zwarte draad) moet de voeding starten. Wel eerst loskoppelen van het mobo
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...