Ga naar inhoud

D:\ neemt geregeld geen lege CD's aan... oorzaak?oplossing?


Aanbevolen berichten

hallo! Ik heb al een tijdje problemen om een lege Cd te openen: Norm.gezien steek ik er ene lege in en komt erdan een kadertje waarmee ik de actie die ik wil uitvoeren (nero) kan kiezen, maar het gebeurt zeer regelmatig dat wanneer ik er een lege cdrom insteek, er niets gebeurt... :cry: Hij lijkt hem niet een te nemen (draait eventjes dan stopt hij en begint kort weer drie keertjes ofzo te draaien en daarna niets meer) :o Met dvd's en al dan niet zelf gebrande audioCD's of CDroms heb ik geen problemen, worden direct aangenomen. Dit begint wel een beetje frustrerend te worden (soms ben ik van 21u bezig om een lege cdrom proberen te beschrijven en opent hij maareerst om 3u 's nachts of de volgende dag of een paardagen later etc... :x Ik heb altijd met veel geduld (uuuuren achter elkaar) vanalles geprobeerd, soms met succes, maar na een tijdje lijken de "trucs" niet meer te werken: * cleaning CD (bijna dagelijks!) * lege cd erin, eruit, opnieuw erin, eruit, opnieuw, etc... * de driver uit de laptop halen, uitblazen ed, er terug in * laptop uitschakelen en terug opstarten (ook al talloze keren geprobeerd met lege cd erin) * eerst een audioCd en dan meteen erna de lege er in steken (heeft een tijdje geholpen) * een nieuw leeg CD'tje proberen * aan het merk van lege cd's ligt het ook niet (Fuji) want ik heb er al verschillende van gebrand gehad zonder problemen.. * bij eigenschappen die dingen van automatisch openen ed al versch. keren veranderd, ook "standaardinstellingen" al terug hersteld gehad * aparaatstatus gecontroleerd, die zegt dat alles normaal werkt (bij de probleemoplosser is er ook niets te vinden) * schijfdefragmentaties * Openen via icoontje van D:\station (met het desktopicoontje heb ik wel ook soms problemen: het werkt soms niet, er kmt dan zoiets op van dta ik handmatig moet zoeken ed, een nieuwe snelkoppeling maken lijkt niet of niet lang te helpen) * meteen als ik hem er in steek, op het icoontje onder "mijn computer" drukken Al deze dingen hebben al eens gewerkt, en zag ik het als truukjes, maar na een paar keer werkte het niet meer en mijn inspiratie is nu wel op... :cry: Branden via wizard lukt ook niet Soms komt er op dat ik een leeg medium moet invoeren, maar meestal niet (dan kan ik bv als ik dubbelklik de lege cd openen als beschrijfbaar medium, maar brandene lukt dan toch niet) Soms neemt hij ineens wél een lege cd aan en gaat het weer even goed, kan ik bv heel die dag probleemloos ene lege cd insteken) maar het probleem blijft terugkeren.. Ik kan me echt niet meer indenken waar het aan kan liggen... Ik heb wel eens "backdoor Optix pro 13" virus gehad toen ik nog norman als antivirusprog. had, maar dat is er al lang af, ik heb nu norton, alles werkt daarbij terug goed) maar heeft dat er mss mee te maken? (dat door dat virus mss een en ander verwijderd of veranderd is waardoor dit probleem optreedt dat iem. ook mss ervaren heeft of derg?) andere geg.: - Laptop Fujitsu-siemens, amilo reeks D - dvd\CD-RW speler: QSI DVD/CDRW SBW 161 - windows XP home edition - nog meer dan 6 GB ongebruikt op harde schijf Ik heb mijn laptop nog maar sinds juli 2003, en ben er steeds zeer voorzichtig mee (dus nog niet verouderd en nog nooit gevallen, opengemaakt, lens nooit aangeraakt ofzo) tot voor enkele maanden had ik geen probleem met openen van lege cd's.. Wat kan het toch zijn??? Is het mss iets van overlapping van software of liegt de oorzaak mss bij updates van iets??? ik vind er niets op op het net, maar mss gebruik ik verkeerde zoektermen ofzo Wie weet raad aub?? Alvast heel erg bedankt!!!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...