Ga naar inhoud

AOpen DVD schrijver schrijft wel DVD-RW maar geen DVD-R


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een AOpen DVRW2412PRO (een +R/+RW schrijver). Met Nero 5.5.9.8 wordt probleemloos een DVD+RW geschreven vanuit een directory op de harde schijf met de bekende VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen. Dit zelfde lukt NIET met een DVD+R (diverse merken geprobeerd, w.o. Philips en TDK). De foutmeldingen die ik voorbij zie komen zijn: Command sequence error Could not perform EndSession Burn process failed at 2,4x (3.312 kB/sec) SCSI not using temporary buffers 20 out of 20 temporary buffers allocated De schijf is vervolgens verpest en kan de prullenbak in. Merkwaardig (maar wel een voorlopige "workaround") is dat als ik de DVD eerst op DVD+RW brand en vervolgens die DVD kopieer met Nero op een DVD+R (via een image op de harde schijf) het wel goed gaat.
Link naar reactie
Heb ik al gedaan maar daarna niet meer gebrand. Maar voordat ik redelijke zekerheid heb dat het probleem hiermee is opgelost, ga ik het niet proberen. Kost me weer een schijf. Bovendien ben ik niet overtuigd want ik kan dus wel branden alleen niet rechtstreeks vanuit een VIDEO_TS / AUDIO_TS situatie. Hij vreet de schijven dus wel, mits hij uitgaat van een image. Bovendien doen RW schijven van TDK het wel maar R schijven weer niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...