Ga naar inhoud

Harde schijf formatteren zonder computer


Aanbevolen berichten

dag allemaal, ik heb een probleem... ik heb een kapotte hp laptop. iets met het moederbord wat veel kost om te repareren. Nu wil ik hem verkopen, maar zou graag toch eerst de harde schijf leeg willen maken. alleen hij start niet meer op, dus via DOS kan het niet. Is er nu een manier om de harde schijf te formatteren of op zijn minst de inhoud onleesbaar te maken, zonder dat de laptop op moet kunnen starten? misschien met een magneet oid? Sander
Link naar reactie
Ik zou niet met magneten gaan klooien, lijkt me onverstandig. Het is wel mogelijk om laptop harde schijven aan te sluiten op je desktop pc. Je moet dan wel een verloopstekkertje kopen, want bij een laptop harde schijf zorgt één kabel voor de stroom en de data, terwijl een gewone desktop harde schijf een aparte kabel heeft voor data en stroom. Bij de betere computerwinkel verkopen ze wel zulke verloopstekkers. Je zult alleen wel de schijf ff uit de laptop moeten halen, zie hiervoor de handleiding van je laptop. suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...