Ga naar inhoud

harde schijf


Aanbevolen berichten

wie kan mij de verschillen tussen harde schijfen vertellen. het gaat niet zozeer om merken maar vooral desnelheid enzzzzz. 7200 trpm 5200 trpm dan heb je nog, schijfen met 2mb cache geheugen en met 8 mb cache geheugen en waarschijnlijk nog wel meer. wie kan mij het een beetje makkelijk uitleggen. ben van plan een 120 gig te kopen maar weet nog niet welke systeem amd xp1700 256 mb sdram nu 40 gig (snelheid?) windows xp
Link naar reactie
Die eerste 2 zijn het aantal toeren dat een harde schijf maakt. 5200 is dan natuurlijk langzamer dan 7200, maar maakt over het algemeen minder herrie. Die mb's zijn een soort buffer zone. In deze zone worden gegevens (opstart bestanden, programma's e.d.). Ook hier geldt, hoger is beter. Als je naar de toekomst kijkt zou ik zeker een hdd met 7200 rpm en 8mb cache pakken. Voor meer info kun je ook terecht op bijv. www.maxtor.com en www.wdc.com
Link naar reactie
[quote:387cd0e67d="Kiyoshi"]Die eerste 2 zijn het aantal toeren dat een harde schijf maakt. 5200 is dan natuurlijk langzamer dan 7200, maar maakt over het algemeen minder herrie. Die mb's zijn een soort buffer zone. In deze zone worden gegevens (opstart bestanden, programma's e.d.). Ook hier geldt, hoger is beter. Als je naar de toekomst kijkt zou ik zeker een hdd met 7200 rpm en 8mb cache pakken. Voor meer info kun je ook terecht op bijv. www.maxtor.com en www.wdc.com[/quote:387cd0e67d] Dat van het geluidsverschil tussen de 5200 en 7200 toeren hangt echt heel erg van het model wat je neemt af en het kan zeer gemakkelijk ook voorkomen worden. Verder is het geluidsverschil normaliter behoorlijk klein.Ik zou dus eerder een 7200 willen dan en 5200! Tussen 2mb en 8mb merk je trouwens ook bijna niets; daarom bestaat er zowat geen prijsverchil tussen die modellen...
Link naar reactie
[quote:6464346a0d="carlobernardini"][quote:6464346a0d="Kiyoshi"]Die eerste 2 zijn het aantal toeren dat een harde schijf maakt. 5200 is dan natuurlijk langzamer dan 7200, maar maakt over het algemeen minder herrie. Die mb's zijn een soort buffer zone. In deze zone worden gegevens (opstart bestanden, programma's e.d.). Ook hier geldt, hoger is beter. Als je naar de toekomst kijkt zou ik zeker een hdd met 7200 rpm en 8mb cache pakken. Voor meer info kun je ook terecht op bijv. www.maxtor.com en www.wdc.com[/quote:6464346a0d] Dat van het geluidsverschil tussen de 5200 en 7200 toeren hangt echt heel erg van het model wat je neemt af en het kan zeer gemakkelijk ook voorkomen worden. Verder is het geluidsverschil normaliter behoorlijk klein.Ik zou dus eerder een 7200 willen dan en 5200! Tussen 2mb en 8mb merk je trouwens ook bijna niets; daarom bestaat er zowat geen prijsverchil tussen die modellen...[/quote:6464346a0d] het enioge wanneer je verschil merkt tussen 2 en 8mb is als je veel bestanden schijft en leest... (bijvoorbeeld videobewerken) datzelfe geldt ook voor de toeren moe meer hoe sneller maar alleen merkbaar als je veel dingen leest en schijft.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...