Ga naar inhoud

USB Verlengkabel


Aanbevolen berichten

Ik heb even een vraagje over een USB verlengkabel. Ik heb een PC met USB2.0 poorten en een HP All-In-One printer met een USB2.0 aansluiting. Omdat de kabel iets aan de korte kant is, wil ik hier graag een verlengkabel tussen plaatsen. Nu heb ik nog een USB1.1 Verlengkanel liggen en mijn vraag is nu of ik die zonder problemen tussen de pc en printer kan hangen? Bij voorbaat dank, Human Printer
Link naar reactie
Klopt, maar aan een 2.0 kabel heb je niet zo veel als de aansluiting 1.1 is :-? dus check dat eerst maar even... Verder is het verschil tussen 1.1 en 2.0 niet heel erg merkbaar, dus 1.1 zou echt niet veel uitmaken. Die kabeltjes vind je trouwens overal - en 2.0 kost niet veel meer, dus ALS het kan dat doe je het gewoon :wink: ...
Link naar reactie
[quote:c22c20b430="Johnny321"]Mag iemand mij wel vertellen wat het verschil is tussen een USB1 en USB2 kabel. Volgens mij zit er geen verschil in:D, alleen in het protocol.[/quote:c22c20b430] Een USB2.0 kabel is beter geschikt om de hoge datatransfers die USB2.0 biedt goed over te brengen, in dien je de kabel dus zou gebruiken om een externe HDD ofzo aan te sluiten, dan zou ik hem zeker gebruiken, maar voor een printer zal het echt niet boeien.
Link naar reactie
Het het nou niet voor niets 1.1 en 2.0 he :wink: ... als je een 2.0 aansluiting hebt en een 1.1 kabel, dan draait alles gewoon op 1.0 en ook als het omgekeerd is; aansluiting is 1.0 en kabel is 2.0->snelheid is 1.1. Maar als je nou een aansluiting en een kabel op 2.0 snelheid hebt, dan gaat het sneller, maar bijna onmerkbaar bij een printer. De dataoverdrachtssnelheid van 2.0 is minimaal 10x zo snel als 1.1, wat handig kan zijn bij een externe harddisk, maar niet van groot belang bij printers om het zo maar te zeggen... [url=http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm]Lees dit ook maar een even door...[/url]
Link naar reactie
[quote:30876d3f43="carlobernardini"]Het het nou niet voor niets 1.1 en 2.0 he ... als je een 2.0 aansluiting hebt en een 1.1 kabel, dan draait alles gewoon op 1.0 en ook als het omgekeerd is; aansluiting is 1.0 en kabel is 2.0->snelheid is 1.1.[/quote:30876d3f43] Persoonlijk ben ik hier niet van overtuigd. Ik sluit me aan bij Venzent's visie. Het grootste verschil zal in de afscherming zitten van de datalijnen en de stekers. Er zullen er USB 1.1 kabels bestaan die goed bruikbaar zijn voor USB2.0.
Link naar reactie
bedenk wel dat een USB hub (ook onder w2k en XP) wel eens problemen kan geven. Gates is dan het apparaat kwijt en dat los je alleen op door een reboot. USB 2.0 : de meeste fabrikanten geven geen garantie of support als je het betreffende apparaat op een USB 2.0 aanlsuit. Ze willen hem direct op je standaard USB 2.0 poort. Ze hoeven niet altijd gelijk te hebben, soms doet ie het toch.
Link naar reactie
[quote:59ca2c5b5b="carlobernardini"]blaat.... [url=http://www.everythingusb.com/usb2/faq.htm]Lees dit ook maar een even door...[/url][/quote:59ca2c5b5b] [i:59ca2c5b5b] [b:59ca2c5b5b]Do USB 1.1 cables work with USB 2.0 devices?[/b:59ca2c5b5b] [size=18:59ca2c5b5b]Ideally, yes. USB 2.0 architecture uses the same cables and connectors as USB 1.1 compliant products[/size:59ca2c5b5b]. Unforunately, only 3 out of 11 cables on the market are certified as USB 1.1 compliant. You may run into the cables that cause problems connecting high-speed peripherals. To avoid negative user experience, most vendors include USB 2.0 compliant cables with their USB 2 PCI cards and peripherals.[/i:59ca2c5b5b] Zie je, aantal pinnetjes etc is hetzelfde. Alleen afscherming is anders. Er gaat een hogere stroom/voltage door met andere frequentie. Daarom _KAN_ het zo zijn dat het niet goed werkt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...