Ga naar inhoud

CD speler installeren


Aanbevolen berichten

Ik heb een oude Funai E285XA cd speler die ik onder W98 wil installeren. Drivers opgehaald op driverguide.com, maar lopen, ho maar!. Het ding reageert totaal niet. Wat doe ik fout?. Ik heb ´m er ingehangen, 2 stekkers aangesloten (grote platte en 1 kleinere) en drivers geinstalleerd. Wat zie ik over het hoofd? Thanx, P de BB
Link naar reactie
Naast de dikke platte kabel, zie je 6 pinnetjes. zoiets al dit MSC (masters/slave/cls) : : : Als op dezelfde kabel ook nog een cd/dvd-brander, of je harde schijf eraan vast zit, zet de cdspeler dan op 'slave'. MSC : | : Als het de enige apparaat is dat op die kabel zit, zet hem dan op 'master' MSC | : : | = jumpertje :D zoiets als dit: [img:de8f089609]http://ryuji3.cside.com/pc/selfmade/photo/cd_jumper.jpg[/img:de8f089609]
Link naar reactie
Bij mijn weten hoeft een cd-speler niet geinstalleerd te worden, tenzij je deze ook onder DOS wilt gebruiken. Dus mogelijk een kwestie van jumpers, hoewel dat dan ook effect zou moeten hebben gehad in de vorige PC. Kabels goed, geen pluggen op de kop erin, correcte aansluiting op MB. Mogelijk toch nog eens proberen in de vorige PC, dan heb je in ieder geval zekerheid over de status van de Funai.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...