Ga naar inhoud

please insert bootable media in propriate drive


Aanbevolen berichten

kijk het zit zo mijn neefje heeft een oude pc van 66mhz en wou daar een groterer harde schijf in zetten van 2 gb hij oude eruit nieuwe erin (zit ook nog een soort van aarde op het schroefje waar j hem mee vast maakt ??) opnieuw opstarte en toen de fout please insert bootalbe media in apropriate drive:-? de nieuwe schijf er weer uitgehaalt oude er weer in maar de fout blijft komen in zn bios ziet hij geen harde schijf mijn vraag is dus wat doe ik(hij) hier aan? opstart diskette? win 95 cd? of iets in zn bios?
Link naar reactie
Waarschijnlijk detecteert het BIOS niet automatisch de instellingen van de harde schijf. Ik denk trouwens dat die van 2Gb te groot is, dus daar zou je via de fabrikant een programma voor moeten downloaden om je BIOS voor de gek te houden. Je hebt dan kans dat hij het wel doet. Om de oude schijf weer aan praat te krijgen, zul je in het BIOS moeten opgeven het aantal cilinders, sectoren en koppen alsmede wel of geen LBA. Mocht die informatie niet (meer) op de schijf zelf staan, dan kun je ook bij de fabrikant van die schijf de gegevens op de website terug vinden.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
sorry dat ik deze weer naar boven schop maar ik ga nu eindelijk naar het betreffende neefje zondag, voor de zekerheid neem ik een eigen HD mee van 1.2 gig alleen ik heb dit bog nooit eerder in zn bios gedaan het aantal cilinders, sectoren en koppen alsmede wel of geen LBA. zegt mij ook helemaal niks, anyway dit staat er op mijn hd van 1.2 gig: Quantum fireball 3.5 series power req 5/12V ....... 530/570mA C/H/S 2484/16/63 <---------------die? 1280mb AT hp p/n: D2785-60101 (d2785A) replacement P/N d2785-63001 Exchange p/n d2785-69001 692675731159 1280AT TM12A101 rev 01-A A6B20 dat en nog een zooitje warranty en patent:) dus help me please zodat ik zondag niet voorniks ga :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...