Ga naar inhoud

USB stick doet niets


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb sinds sinterklaas een usb stick(usb 2.0 128 Mb van zMate) werkt(e) perfect, totdat ik een nieuwe computer kocht ik moest wat bestanden overzetten, dus zette ze op de usb stick, toen ik de usb stick daarna in de nieuwe computer wilde doen, deed ie niets, er brande ook geen lampje, en hij gaf niet aan dat er nieuw hardware was gevonden ik haal hem eruit en hij was kokend heet, en hij doet het niet meer(doorgeband denk ik) ik heb garantie, dus ik ga terug naar de winkel maar hoe is dit gebeurd? ik ga het risico niet lopen dat de stick weer kapot gaat als ik hem in de nieuwe computer doe. Nog 1 ding(misschien handige info) Nieuwe comp 1.6 Ghz 256 MbRam Windows XP professional 80 Gb Harddisk 6 usb plugjes (2 voorin, 4 achterin)Ik deed de USB in de voorste plug(die ergens anders in de computer op aangesloten is dan de 4 achterste) ik installeerde eerst windows 2000, en xp erover omdat het geen opstartcd was(en ik kon 2000 tijdens xp installatie niet verwijderen, want er stonden ook xp setup files op) samengevat>>hoe kan ik dit voorkomen(doorbranden usb), ik ga het risico niet lopen de stick opniew te vernielen als ik hem in de nieuwe computer doe
Link naar reactie
Volgens mij is die USB-controler een beetje gaar. Heb je toevallig een USB-controller liggen? Zo ja, probeer die eens. Ik heb ooit gehoord van een diagnose programm voor de USB-poorten. Misschien moet je daar eens naar opzoek gaan. Ik denk dat het aan de USB-sontroller ligt. Doet die USB-stick het nu ook niet meer in de oude PC? In welke USB poort heb je hem eigenlijk geduwd? Gewoon op de on-bard of op een USB-controller (kaartje)?
Link naar reactie
dankje, als de stick gemaakt is, of ik krijg een nieuwe dan zal ik hem in de andere controller duwen dan duw je de stick in de usb plug...zit je met zwetende handen en een trillend hoofd naar t sgerm te kijke, op de hoop dat t werkt.... dat moment moek dan nog ff afw8en ik post nog wel een reply als er weer iets scheelt, of als ik meer weet
Link naar reactie
Lijkt me iets dat je eerder de fabrikant van je nieuwe pc moet voorleggen. Wat de reden ook is, het hoort niet en dat behoort hij dus te fiksen. Zonder gezeur en volledig gedekt door garantie. Heb je andere USB-apparaten zoals printer, scanner, webcam wel gewoon in gebruik? Dan zou je eventueel een USB poort kunnen gebruiken die door een van die apparaten wordt gebruikt.
Link naar reactie
ik ga voorlopig nog niet proberen of andere apparaten het wel doen op de usb, dalijk zijn die er ook aan en mijn computer is gekogt op een cmoputerbeurs, die vanaag af gelopen is duits bedrijf en kga niet naar naar duitsland tis in ieder geval vreemd, en vandaag ontdekte ik op de usb stick een zwarte vlek (zwart/bruin)...als dat niet aangebrand is
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...