Ga naar inhoud

Laptop valt spontaan uit


Aanbevolen berichten

Ik heb een Acer Aspire 1604LC laptop, halfjaartje oud. In het begin nergens problemen mee maar sinds week of 3 valt ie tijdens het gamen zomaar uit (niet een vastloper, hij staat gewoon binnen een seconde uit :(). Gebeld met de helpdesk, die zeiden dat ik WinXP maar even moest recoveren (dat moest ik dan eerst maar proberen, wou nogal snel van me af :x). Kan een laptop er zo maar mee kappen omdat Windows 'een beetje vies' is? :-? ... Leek me een beetje raar, zeker omdat mijn Windows een van de schoonste in de wereld is en het alleen gebeurd nadat ik ca. 15 minuten een game draai (maakt niet uit welke). Kan het aan de cooler/hoge temperatuur liggen? Heb ooit een desktop PC gehad met zelfde soort probleem, toen was de cooler stuk... Alvast bedankt :)
Link naar reactie
Het klinkt mij idd als een hitte probleem. Gamen belast het systeem meestal relatief zwaar, zodat CPU en grafische kaart behoorlijk warm kunne worden. Dat zou ook verklaren dat het iedere keer na een minutt of 15 gamen fout gaat. Je zou eens een 'Burn-in' test kunnen doen op zowel grafische kaart als CPU e dan de temperatuur van beide in de gaten houden. Moet je alleen wel even Googlen naar de juiste test-suite, want daar heb ik niet zoveel ervaring mee.
Link naar reactie
[quote:a22008658d="redmar"]oké hij kapt volgens de log (om 10 sec) ermee bij 83 graden... is het dan waarschijnlijk de cpu-koeler die stuk is of zou hij daar geen moeite mee moeten hebben (Intel P4 2.8 Ghz) :-?[/quote:a22008658d]Geen enkele processor houdt van dat soort temperaturen. Maar als de CPU koeler stuk is, dan moet je dat toch al eerder gehoord hebben. Ik bedoel; was ie de laatste tijd al niet OPVALLEND stil?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...