Ga naar inhoud

SD geheugenkaart kapot


Aanbevolen berichten

Wie weet een truukje voor het volgende probleem: van het SD geheugenkaartje (merk Integral) van mijn camera is het lipje, waarmee het kaartje gelockt (Schrijfbeveiligd) kan worden afgebroken. Gevolg is, dat ik niet meer op het kaartje weg kan schrijven. Ik krijg de mededeling dat het kaartje tegen schrijven is beveiligd. Weet iemand een truukje om die schrijfbeveiliging te omzeilen of op te heffen? Zo'n kaartje kost per slot 6 eurotientjes dus ik baal behoorlijk! Grtz Joop
Link naar reactie
´t is allemaal heel erg klein en het zekere voor het onzekere nemend, koos ik voor de multimediacard, hetzelfde formaat maar zonder schuifjes. ben ik nu dus blij om... je kunt proberen met een hele krachtige lijm een miniem stukje plastic te plakken op het bovenste deel van het sleufje (= nokje in de schrijfbare stand). maar het mag dus niet uitsteken! wellicht is alleen een hard lijmlaagje voldoende? misschien info te krijgen op de site van de fabrikant?
Link naar reactie
Ik heb idd ook een mailtje gestuurd aan Integral, maar nog geen antwoord ontvangen. Een suggestie van een boy in de computerzaak was, om het gleufje met plakband af te plakken, maar dat lijkt me geen goed idee. Als het plakband beschadigt of loslaat heb ik de hele kaartlezer in de prut! Tja, als er geen andere suggesties komen is jouw idee misschien te proberen. Baat het niet, schaadt het ook niet. Zo heb ik er toch niks meer aan. Ik wacht nog even met het uitvoeren ervan. Wellicht komt er nog een andere suggestie. In elk geval hardstikke bedankt voor het meedenken. Grtz Joop
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...