Ga naar inhoud

Een CD-speler benaderen via het netwerk


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een thuisnetwerkje met 3 computers. Als ik nu op computer A gegevens op de CD-speler van een andere computer (B of C)wil raadplegen, dan krijg ik de mededeling dat ik misschien niet de juiste machtiging heb, hoewel ik op alle computers Administrator ben en alle CD-drives "gedeeld" zijn. Bovendien staat in datzelfde bericht: Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht uit te voeren. Waar dat op slaat begrijp ik helemaal niet :-( Ik weet wel dat er omweggetjes bestaan om de gegevens toch over te brengen, maar ik wil lever weten wat er aan de hand is en hoe ik e.e.a. volgens de regels kan oplossen. Alvast bedankt voor elke tip. Rob
Link naar reactie
Hallo Edmond, bedankt voor je reactie. Het is allemaal WinXp, de versies liggen een jaartje uit elkaar, maar zijn allemaal op de laatste stand geupdated. Als je met "gemengde omgeving" bedoeld dat er verschillende systemen worden gebruikt, neen dus. Ik heb overigens bij een kennis (ook WinXP) hetzelfde geprobeerd, en met hetzelfde resultaat. Het ziet er naar uit dat je (in XP in elk geval) niet een CD- of DVD-speler via het netwerk kan benaderen? Elke computer heeft zijn eigen ZoneAlarm firewall, maar daar meld je een computer in zijn geheel aan, en ik kan de HD's wél over en weer delen. Dus daar kan met m.i. niet aan liggen. Rob
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...