Ga naar inhoud

Installeren Serial ATA Harddisk


Aanbevolen berichten

Je kunt ze ook gewoon achteraf installeren hoor ;-) Maar goed, ik weet niet hoe het zit bij Windows, maar ik dacht dat die een HDD enkel zag als hij gepartitioneerd was. Dat zul je dus even moeten doen. Dit kan bijvoorbeeld met het programma 'fdisk' wat je op een gewone bootable DOS diskette van bijvoorbeeld www.bootdisk.com vind. Er zit echter dacht ik ook een partitieprogramma in de setup van Windows XP verwerkt. Gewoon even booten van de cd, de HDD partitioneren en weer afsluiten.
Link naar reactie
Bedankt voor jullie reacties .... Volgens een mailreactie van de Technische dienst van Alternate (waar ik die schijf gekocht heb) moet de schijf direct door Windows XP zelf te herkennen zijn; een installatiediskette heb ik er overigens ook niet bijgekregen. Extra probleempje is dat je achterop de schijf de mogelijkheid hebt om een jumpertje te verplaatsen; welke plek waarvoor bestemd is staat er echter nergens bij (het is een zgn. bulk harddisk). Bij Serial ATA zijn de jumpers blijkbaar niet bestemd voor het kiezen van master en/of slave, omdat er slechts 1 apparaat aan de aansluitkabel verbonden zit .... Ook op de site van Western Digital staan geen Serial ATA jumpersettings (wel voor EIDE/IDE en SCSI). Kan de oplossing van het partitioneren van fdisk (en of Partition Magic) wel eens proberen. Laat morgen wel eens weten hoe het afgelopen is ....
Link naar reactie
[quote:528b0e96f7]Als je win xp instaleerd dan kan je op een gegeven moment op f6 drukken en dan kan je die installeren[/quote:528b0e96f7] Klopt helemaal. Het gaat dus niet om drivers voor de harde schijf, maar om drivers voor de SATA controller. Dit moet je doen tijdens de installatie, anders wil Windows niet installeren.
Link naar reactie
Probeer eens de cd-rom van je moederbord. Hier staan als het goed is de drivers op voor het installeren van de SATA-controller. Ik had toevallig eergisteren eenzelfde probleem... Je moet dus vanaf de cdrom de map SATA (bij mijn ASUS moederbord tenminste) kopieren naar diskette, opstarten met de cd van XP, zodra het in beeld komt dat je op F6 kunt drukken, moet je op die knop rammen en dan de juiste driver kiezen en klaar!!! Suc6
Link naar reactie
Bij mijn ABIT NF7-s rev. 2.0 zitten er zowel s-ata drivers op diskette als op cd Ik heb er ook even mee bezig geweest voor ik het doorhad Zoals Tha Ron-Aldo al zei , je moet er echt op rammen {lees} verschillende keren op drukken want daar waar je op f6 kunt drukken dat gaat in een flits voorbij en dan kan je terug opniew opstarten met windows te installeren . Blij dat je geholpen bent :wink:
Link naar reactie
[quote:2929bf7ed7="Bear664"] Extra probleempje is dat je achterop de schijf de mogelijkheid hebt om een jumpertje te verplaatsen; welke plek waarvoor bestemd is staat er echter nergens bij (het is een zgn. bulk harddisk). Bij Serial ATA zijn de jumpers blijkbaar niet bestemd voor het kiezen van master en/of slave, omdat er slechts 1 apparaat aan de aansluitkabel verbonden zit .... Ook op de site van Western Digital staan geen Serial ATA jumpersettings (wel voor EIDE/IDE en SCSI). [/quote:2929bf7ed7] Zitten er geen jumpertjes meer op s-ata hardeschijven ? Hoeveel kun je er dan aansluiten / aansturen met 1 controller ? Er komen toch ook meerdere schijven op 1 kabel, dus dan moet je toch de 2 schijven toch kunnen identificeren zeg maar ?
Link naar reactie
Op een Serial ATA kabel kun je slechts 1 apparaat per kabel aansluiten, dus wat dat betreft is het niet nodig dat er jumpers op die schijf zitten. Ik moet trouwens zeggen dat op de Serial ATA Harddisk die bij het systeem meegeleverd werd (een Seagate 120 Gb) ook geen jumpers meer zitten. Het probleem is trouwens opgelost, doordat ik met Partition Magic 8.0 de extra HD heb gepartitioneerd in XP (Partition Magic herkende de schijf in Windows XP gewoon). Alle meedenkers trouwens hardstikke bedankt.
Link naar reactie
Het lukt me ook niet om deze SATA-schijf te gebruiken, bij het opnieuw installeren van XP-Home. Hij ziet de schijf gewoon niet: Ik lees op de Seagate site dat ik dan F6 moet doen op het juiste moment en vervolgens de diskette van de schijf moet gebruiken. Die heb ik echter nooit gekregen!!!!!!!!!!!!!! Wie heeft voor mij de bestandjes van deze diskette met o.a. txtsetup.oem en nog meer verwacht ik... Of kan het toch simpeler? Thanks, Kees
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...