Ga naar inhoud

SATA schijf installeren zonder FP?


Aanbevolen berichten

even snel je andere topic gelezen ;) Wanneer je een windows XP of 2000 wil gaan gebruiken heb je een floppydrive nodig om je OS op je sata te kunnen zetten. Hoe het met linux zit durf ik niet te zeggen, maar er zijn vast andere mensen die daar wat over kunnen vertellen. Mocht je floppy-controller op je moederbord stuk zijn, dan zou je nog een mogelijkheid hebben om het met een LS120-drive te kunnen doen. Deze sluit je aan op een ide-controller, maar wordt wel "geaccepteerd" als floppy drive en krijgt ook A: als driveletter.
Link naar reactie
Inmiddels is het probleem met de floppy verholpen en zou ik nu XP op mijn sata schijf moeten kunnen installeren, ware het niet dat telkens als ik de sata schijf tijdens de instal van xp wil installeren vanaf de diskette, xp de volgende foutmelding geeft: [code:1:b22db8ad7c]Het bestand \winxp\viasraid.sys heeft een onverwachte fout (18) veroorzaakt op regel 2108 in d:\nt\base\boot\setup\oemdisk.c. [/code:1:b22db8ad7c] Weet iemand wat dit betekend? Ik heb de sata drivers van mijn moederbord cd op diskette gezet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...