Ga naar inhoud

MS Wheel mouse optical USB vraagje


Aanbevolen berichten

hallo, ben in het gelukkige bezit van de MS Wheel mouse optical USB en nu zit ik met een probleem. gisteren heeft m'n kleine zusje per ongeluk een glas omgestoten en daarvan is ook iets over de muis gegaan (het was ook nog eens ranja, het ergste spul wat er bijna is). nu wou ik even kijken of er ook daadwerkelijk wat in de muis terecht is gekomen, want heb soms het idee dat de muisknop blijft hangen/plakken aan iets. als ik bijv naar beneden scroll, dan scrollt ie gewoon door of blijft hangen (wil ds niet scrollen), of de linkermuisknop blijft steken als je iets selecteerd. nu heeft deze muis helemaal geen schroeven aan de onderkant zitten, en wou eigenlijk ook niet direct gaan beginnen met breken van de muis, omdat hij het op het moment nog wel doet, en ik niet van plan was een nieuwe muis te kopen. is er een manier om deze muis los te maken? bijvoorbeeld bij de linker of rechtermuisknop of valt hier niks mee te beginnen? of moet ik maar gewoon wachten totdat ie ermee ophoudt. hopelijk kan iemand me hier mee helpen.
Link naar reactie
de muis is al bijna 1.5-2 jr oud, dus garantie zit er niet meer op, dus terug brengen kost me alleen maar geld. ik zal proberen onder de glijvlakken, of daar de schroeven zitten, want onder de sticker kan ie niet zitten, daar heb ik reeds gekeken. zal zo wel ff kijken dan, maar is het anders geen optie om de muisvlakken los te klikken, zonder de glijvlakken te verwijderen. of ben ik nu dom aan het praten.
Link naar reactie
[quote:968c4c2dbb="travis"]de muis is al bijna 1.5-2 jr oud, dus garantie zit er niet meer op, dus terug brengen kost me alleen maar geld. ik zal proberen onder de glijvlakken, of daar de schroeven zitten, want onder de sticker kan ie niet zitten, daar heb ik reeds gekeken. zal zo wel ff kijken dan, maar is het anders geen optie om de muisvlakken los te klikken, zonder de glijvlakken te verwijderen. of ben ik nu dom aan het praten.[/quote:968c4c2dbb] Nee hoor, je bent niet dom aan het praten :wink: We zien wel, wat er uit komt. Jammer dat je er geen garantie meer op hebt zitten, want anders kon je hem beter terug brengen. Laat je zusje maar een nieuwe kopen :) :lol: 8)
Link naar reactie
ze is een meisje van 4 jr oud, en dan kan ik beter de kosten verhalen op m'n ouders, maar ja, ik zal proberen hem nog te redden. hij doet het wel, kan alleen niet goed zien wat er binnen gebeurd is met de muis. sensor is in ieder geval niet geraakt, want muiscursor bweegt nog goed, alleen dat die ene muisknop blijft plakken is erg lastig als je text etc wilt selecteren. als die dan blijft plakken en je scrollt dan naar beneden, dan heb je ineens zo groot gebied dat je dan selecteerd. maarja zolang die nog werkt he !! maar ik ga ff eten en dan na het eten ga ik aan de slag. hou jullie op de hoogte (ps het zijn toch niet van die 6-8kant schroefjes he, want daarvoor heb ik namelijk GEEN schroeven draaier hier liggen)
Link naar reactie
[quote:11b05f50aa="travis"]ze is een meisje van 4 jr oud, en dan kan ik beter de kosten verhalen op m'n ouders, maar ja, ik zal proberen hem nog te redden. hij doet het wel, kan alleen niet goed zien wat er binnen gebeurd is met de muis. sensor is in ieder geval niet geraakt, want muiscursor bweegt nog goed, alleen dat die ene muisknop blijft plakken is erg lastig als je text etc wilt selecteren. als die dan blijft plakken en je scrollt dan naar beneden, dan heb je ineens zo groot gebied dat je dan selecteerd. maarja zolang die nog werkt he !! maar ik ga ff eten en dan na het eten ga ik aan de slag. hou jullie op de hoogte (ps het zijn toch niet van die 6-8kant schroefjes he, want daarvoor heb ik namelijk GEEN schroeven draaier hier liggen)[/quote:11b05f50aa] Gewoon open breken :lol: Het moeten volgens mij gewoon normale schroeven zijn :-?
Link naar reactie
ik heb de muis dus open gemaakt, vervolgens kon je de ranja vlekken zien zitten. deze heb ik toen middels een vochtig doekje voorzichtig weg gehaald. maar zoals ik al zei, de "lens" van de optische sensor was niet smerig, anders was ik denk ik wel iets groter probleem geweest dan. ik heb de muis dus NIET in de vaatwasser gedaan, maar gewoon behuizing etc wel schoongemaakt onder de kraan, en met schuurspons verder de ranja eraf gehaald. daarna laten drogen en toen weer in elkaar gezet. de ranja zat gelukkig ook niet op de printplaat, want die zat weer in een soort bakje, en de ranja was alleen maar buiten het bakje gekomen. dus printplaatje eruit, en toen de rest ook schoongemaakt mbv dat vochtige doekje. ff goed laten drogen en toen weer in elkaar gezet. heb wel ff getest of ie het deed voordat ik hem def. dichtmaakte, en dat bleek te werken dus. werk er nu weer fijn mee, en het lijkt net of er niets gebeurd is (wat wel het geval was) het enige probleem was, het losmaken van de muis, was toch iets moielijker dan ik vooraf gedacht had. enkele "lipjes" deden een beetje tegenwerken, maar mbv een schroevendraaier kun je een hoop doen he. misschien dat iemand anders er ook baat bij heeft gehad. KLEINE meisjes uit de buurt houden van belangrijk/duur computerspul.
Link naar reactie
[quote:ee449e1a42="travis"]ik heb de muis dus open gemaakt, vervolgens kon je de ranja vlekken zien zitten. deze heb ik toen middels een vochtig doekje voorzichtig weg gehaald. maar zoals ik al zei, de "lens" van de optische sensor was niet smerig, anders was ik denk ik wel iets groter probleem geweest dan. ik heb de muis dus NIET in de vaatwasser gedaan, maar gewoon behuizing etc wel schoongemaakt onder de kraan, en met schuurspons verder de ranja eraf gehaald. daarna laten drogen en toen weer in elkaar gezet. de ranja zat gelukkig ook niet op de printplaat, want die zat weer in een soort bakje, en de ranja was alleen maar buiten het bakje gekomen. dus printplaatje eruit, en toen de rest ook schoongemaakt mbv dat vochtige doekje. ff goed laten drogen en toen weer in elkaar gezet. heb wel ff getest of ie het deed voordat ik hem def. dichtmaakte, en dat bleek te werken dus. werk er nu weer fijn mee, en het lijkt net of er niets gebeurd is (wat wel het geval was) het enige probleem was, het losmaken van de muis, was toch iets moielijker dan ik vooraf gedacht had. enkele "lipjes" deden een beetje tegenwerken, maar mbv een schroevendraaier kun je een hoop doen he. misschien dat iemand anders er ook baat bij heeft gehad. KLEINE meisjes uit de buurt houden van belangrijk/duur computerspul.[/quote:ee449e1a42] Hopelijk dat je zusie er nu wel vanaf blijft :lol: ennnee.... spuit er voort van dat spul of dat gene water etc. etc. door laat 8) :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...