Ga naar inhoud

Windows (h)erkent externe HDD niet meer


Aanbevolen berichten

heb een externe HDD USB 2.0 en Firewire (U2FWEIDE35-1). Windows XP (notebook) signaleert snel USB-apparaat op trage USB-hub en maakt geen contact met HDD. Was eerst geen probleem om met HDD te werken. Via pcmcia-kaart (Dynalink 1394c) ook geen herkenning meer. Als ik video-camera aansluit op HDD en HDD op pcmcia, dan wordt camera wel herkend, maar HDD niet. Op een andere laptop (wel met usb2.0) wordt HDD herkend als CD/DVD drive ('plaats cd in drive'). Ik overweeg een USB 2.0 PC-card aan te schaffen, maar weet niet of dit het probleem oplost. Is in XP in apparaatbeheer iets aan te passen? Snelle 2.0 HDD zou geen probleem moeten zijn voor trage USB-hub.
Link naar reactie
Betreft het een totaal systeem of een zelf samengesteld systeem? In het laatste geval zou je de harde schijf zelf eens kunnen testen met diagnostische software. Mijn ervaring is dat Firewire en USB hardware alleen wordt herkend als de aangesloten apparaat ook aangesloten is en correct functioneert. Ik zou het zelf niet direct zoeken in het gebruik van andere USB of Firewire apparatuur. Feitelijk heb je al een eigen onderzoek gedaan door externe harde schijf op een andere computer uit te proberen.
Link naar reactie
[quote:5afc282ca8="Hans.Vosman"]Betreft het een totaal systeem of een zelf samengesteld systeem? In het laatste geval zou je de harde schijf zelf eens kunnen testen met diagnostische software. Mijn ervaring is dat Firewire en USB hardware alleen wordt herkend als de aangesloten apparaat ook aangesloten is en correct functioneert. Ik zou het zelf niet direct zoeken in het gebruik van andere USB of Firewire apparatuur. Feitelijk heb je al een eigen onderzoek gedaan door externe harde schijf op een andere computer uit te proberen.[/quote:5afc282ca8] Het is een totaal systeem (80 GB, 7200 RPM connectable to USB, USB2 en firewire interface, 220V voeding). Mijn info over test op andere laptop (USB2) is niet correct. Bericht daar in apparaatbeheer: "USB-apparaat voor massa-opslag. Dit appaaraat start niet (code 10)". Ik denk dat ik het een keer niet goed heb losgekoppeld....( :cry:). Hoe kan ik HDD diagnostiseren als de verkenner het niet herkent?
Link naar reactie
[quote:6331ba4fd7="Hans.Vosman"]Ik zou verwachten dat de fabrikant van die externe harde schijf dat weet.[/quote:6331ba4fd7] Hans, In die richting heb ik het gezocht. Advies van Drive Upgrade International (indertijd aanbieding van hen via HCC-net):plaats hard disk in andere computer (neem andere IDE-kabel dan ingebouwde HDD, dan kun je deze laten zitten) en check of externe HD ok is. Indien deze werkt, dan ligt het aan de interface en dan behuizing naar ons opsturen, anders behuizing en harddisk retour. Leuk klusje voor het weekend. Overigens is deze firma in eindhoven (www.drive-upgrade.nl) zeer klantvriendelijk. Ik had totnutoe geen mogelijkheid om hen om advies te vragen. wordt vervolgd
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...