Ga naar inhoud

Verkeerde gegevens over ruimte op HD


Aanbevolen berichten

dit heeft er deels mee te maken dat harde schijf fabrikanten er hun eigen manier van rekenen op na houden, bij hd fabrikanten is 1 megabyte meestal 1000 kb terwijl officieel 1 megabyte 1024 kb is. Als een harde schijf dan vele gigabytes groot is, heeft dit rekenverschil een grote invloed.. Zie ook de site van je fabrikant, er staat zeker uitleg over deze oplichterij.
Link naar reactie
[quote:9784e0358e="jackdegek"]dit heeft er deels mee te maken dat harde schijf fabrikanten er hun eigen manier van rekenen op na houden, bij hd fabrikanten is 1 megabyte meestal 1000 kb terwijl officieel 1 megabyte 1024 kb is. Als een harde schijf dan vele gigabytes groot is, heeft dit rekenverschil een grote invloed.. Zie ook de site van je fabrikant, er staat zeker uitleg over deze oplichterij.[/quote:9784e0358e]Je vergeet even te vermelden dat 1kbyte ook slechts 1000 bytes is als het om HDs gaat en niet 1024 bytes. De afwijking bij gigabytes is ongeveer 7 % Ten aanzien van de stelling van oplichterij: 1 kilogram = 1000 gram en geen 1024 8) Als ik jou was zou ik mijn beklag doen bij de supermarkt dat er geen 1024 gram suiker in een kilopak zit :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...