Ga naar inhoud

Harddisk-temperatuur


Aanbevolen berichten

Hallo allen, Ik heb onlangs een programmaatje geinstalleerd welke allerlei data verzamelt over je harddisk waarmee je de toestand en functioneren van je harddisk kunt afleiden. Ook registreert/meet het de temperatuur v.d. harddisk. Ik heb alleen geen idee wat nou dan wel de werktemperatuur van een hd mag en/of kan zijn. Er worden waarden gemeten tot zo'n 47 gr. celsius. Is dit nu normaal of hoog? Het gaat hier om het programmaatje Dtemp van DaleSoft (www.dalesoft.com) Gr.
Link naar reactie
Hoi (ouwe rot) Ik heb ook zo'n soort prog dat heet speedfan en mijn ene Seagate hdd is 52 graden dus dat is te warm denk je. De ander heeft geen tempvoeler Maar mijn vraag is eigenlijk deze dezelfde Seagate heeft een Fitness van ± 1/3 van de volle balk. Wat houdt Fitness eigenlijk in? Hij heeft wel een performance van een volle balk. Pieter
Link naar reactie
Enige tijd geleden had ik een Seagate die zonder koeling draaide (7200tr/min), die kwam steeds aan 42°, echter na vijf maanden aan deze temp te hebben gedraaid gaf ie dan ook de geest. Daarom koeling op mijn HD das gezonder, vooral voor die 7200 toeren draaiende modellen. http://www.thermaltake.com/xasercase/lanfire/vm1000a.htm
Link naar reactie
je kunt er van uitgaan dat de allernieuwste harde schijven, zeker de modellen met 8 mb cache, een temperatuursensor hebben. Ik had laatst een WD schijf van 2 jaar oud en die had nog geen temp. sensor dus het is toch iets van de laatse tijd. Als ik kijk in de [url=http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=699&p_created=1037217622]handleiding[/url] van mijn WD schijf dan staat er dat de gebruikstemperatuur tussen de 5 en 55 graden moet liggen, dus een te hoge temp lijkt me idd schadelijk voor je schijf.
Link naar reactie
[quote:c48d663686="jackdegek"]je kunt er van uitgaan dat de allernieuwste harde schijven, zeker de modellen met 8 mb cache, een temperatuursensor hebben. Ik had laatst een WD schijf van 2 jaar oud en die had nog geen temp. sensor dus het is toch iets van de laatse tijd.[/quote:c48d663686]Dit wist ik niet. Weer wat bijgeleerd. Bedankt. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:6dc9a8d7d5="p.folkersma"]Hoi, Case fans?zijn dat ventilatoren die je zomaar ergens in de kast plaatst om intern de lucht wat in beweging te houden? Pieter[/quote:6dc9a8d7d5] afgezien van het feit dat je niet "zomaar" ergens in de kast plaatst, ja. Ofja trouwens, het is ook niet de bedoeling om de interne lucht in beweging te houden, maar om koude lucht naar binnen en/of warme lucht naar buiten te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...