Ga naar inhoud

Boot-getalletjes via PCI


Aanbevolen berichten

Vraag me niet hoe ik eraan kom, maar ik ben in het bezit van een vrij eenvoudig PCI-kaartje waarmee codes uit een PCI-slot te lezen zijn via een displaytje. Als het moederboard dan tijdens het booten blijft hangen kan ik aan dat getal wat meer zien over probleem is van het moederboard. Bijv. geheugen-probleem of cache ofzo.. Hoe heten die getalletjes ook alweer? Want zonder dat k die naam weet kan ik natuurlijk nooit een tabel met die codes op internet zoeken voor een specifiek moederbord.. En kent iemand dat kaartje wat ik bedoel? Wordt het nog gebruikt tegenwoordig?
Link naar reactie
[quote:be07b8c48c="Vv."]Vraag me niet hoe ik eraan kom, maar ik ben in het bezit van een vrij eenvoudig PCI-kaartje waarmee codes uit een PCI-slot te lezen zijn via een displaytje. Als het moederboard dan tijdens het booten blijft hangen kan ik aan dat getal wat meer zien over probleem is van het moederboard. Bijv. geheugen-probleem of cache ofzo.. Hoe heten die getalletjes ook alweer? Want zonder dat k die naam weet kan ik natuurlijk nooit een tabel met die codes op internet zoeken voor een specifiek moederbord.. En kent iemand dat kaartje wat ik bedoel? Wordt het nog gebruikt tegenwoordig?[/quote:be07b8c48c] Ik weet niet zoveel over dat kaartje, maar ik denk dat het ook niet meer te koop is, en dus ook niet meer gebruikt word :-? Is wel jammer, want een vriend van me heeft er ook eentje in zijn Pentium II zitten, je hoeft dan niet meer naar de piepjes te luisteren :lol:
Link naar reactie
[quote:42e9aec026="adecois"]De info die ik over dergelijke soort insteekkaart heb, betreft een ISA-model. Het is voorzien van een 2 cijferige data display en draagt de naam ' POST board 'en werd gemaakt door http://www.poets-computertechnik.de . De bedoeling is een hardware-diagnose te vergemakkelijken.[/quote:42e9aec026] Ja zo'n kaartje is het! Alleen dan hoogstwaarschijnlijk uit Taiwan of china die kant uit. Dus is niet 1tje die in de computer zit ingebouwd al heb ik die ook weleens gezien.. Werkt zo'n kaartje in de tegenwoordige systemen nog goed? Of zijn er tegenwoordig (betere) alternatieven?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...