Ga naar inhoud

floppy drive probleem


Aanbevolen berichten

continue brandend lampje betekent normaliter dat je de floppy kabel niet goed hebt aangesloten. of dat er wat met de kabel aan de hand is. Laatst bij mijn zwager tegegekomen dat de pin 1 in de kabel omgekeerd was gemonteerd, had ie zo op de hcc dagen gekocht. dus nokje eraf geschaafd en omgekeerd gezet en toen deed ie het
Link naar reactie
[quote:692346fc68="Kingforaday"] het zal wel aan de kabel liggen denk ik. Helaas heb ik geen reserve kabel.[/quote:692346fc68] Wat de floppy flat-kabel betreft, lijkt het erop dat er verschillen soorten van zijn. Ik heb hier drie reserve floppy flat-kabels, die er alle drie anders uitzien. Maar deze drie floppy flat-kabels hebben gemeenschappelijk dat de aansluiting die na de draaiing, op het diskette station wordt aangesloten. De rode kant van de flat-kabel gaat op pen 1 van de connector. Of gaat in deze topic om een ronde floppy kabel? Bij problemen met het diskette station zou je in de BIOS Boot Up Floppy Seek, op Enabled kunnen zetten. Als de BIOS het diskette station, tijdens de POST-test, dan niet detecteert geeft deze een foutmelding.
Link naar reactie
[quote:fc2d5c064a="Kingforaday"]het gaat om een ronde kabel. floppy seek staat aan maar geeft geen foutmelding.[/quote:fc2d5c064a] En als de BIOS geen foutmelding geeft, brandde dan ook het ledje van het diskette station niet constant? En is tijdens de BIOS POST-test wel te horen dat er naar het diskette station gezocht wordt? Het diskette station maakt dan even een zoemend geluid, waarbij de led van het diskette station, gedurende een paar seconden brandt.
Link naar reactie
[quote:eb7aa1a280="Kingforaday"] Het lampje brand vanaf het moment dat de pc opstart en hij maakt totaal geen geluid.[/quote:eb7aa1a280] Als ik hier in en oude Pentium II de floppy kabel verkeerd om aansluit op het diskette station, dan blijft hier ook de led van het diskette station constant branden. De BIOS geeft bij mij dan wel een foutmelding [code:1:eb7aa1a280] Floppy disk(s) fail (40) Press F1 to continue, DEL to enter SETUP. [/code:1:eb7aa1a280] In de BIOS is ook nog een optie [code:1:eb7aa1a280] Halt On : [/code:1:eb7aa1a280] Staat deze bij jouw wellicht op [code:1:eb7aa1a280] Halt On : All, But Diskette [/code:1:eb7aa1a280] of [code:1:eb7aa1a280] Halt On : No Errors [/code:1:eb7aa1a280] Ik adviseer deze te selecteren op [code:1:eb7aa1a280] Halt On : All Errors [/code:1:eb7aa1a280] of [code:1:eb7aa1a280] Halt On : All, but Keyboard [/code:1:eb7aa1a280] Je floppy-kabel werkte toch nog wel met je oude diskette station? Waarschijnlijk je nieuw gekocht diskette defect. Ik heb dat zelf lang geleden ook eens gehad. Ik herinner me niet meer wat er precies mis was met dat diskette station, maar nog wel dat ik er niet met een bootdisk mee kon opstarten. Ik heb deze toen in de winkel omgeruild.
Link naar reactie
[quote:910a68725a="Kingforaday"] Ik had voorheen geen floppy drive, dus het kan best aan de kabel liggen.[/quote:910a68725a] Als je verder niet de beschikking hebt over een tweede PC, om het diskette station en/of de kabel te testen, zit er niks anders op dan deze beide in de winkel waar je die gekocht hebt te laten testen. [quote:910a68725a="Kingforaday"] De bios optie waar jij het over hebt kan ik niet terug vinden.[/quote:910a68725a] Waar de BIOS optie Halt On te vinden verschild per PC. Bij die Pentium II die ik in mijn vorige bericht noemde, staat deze in Standard cmos setup. In een andere PC, een Athlon XP staat deze in deze bij Main. Halt On staat waarschijnlijk waar ook de IDE apparaten staan, dus Primary Master enz.
Link naar reactie
[quote:28976e1446="Kingforaday"] Als ik trouwens de floppy kabel omgekeerd monteer, krijg ik bij het opstarten wel een foutmelding[/quote:28976e1446] Dan zou die Halt On wel goed moeten staan. Geeft je PC tijdens het opstarten ook nog de info zoals Detecting IDE Primary Master enz. Nadat deze info is getoond, zou een kader moeten verschijnen met daarin info over je Diskette stations, IDE apparaten enz. Staat daar wel bij Diskette Drive A: 1.44, 3.5 in. Of iets dergelijks? In dat BIOS scherm waarin die info staat over de IDE apparaten, staat ook info over het diskette station. [code:1:28976e1446] Drive A: 1.44, 3.5 in. Drive B: None Floppy 3 Mode Support : Disabled [/code:1:28976e1446]
Link naar reactie
[quote:b348f34902="Kingforaday"] Vandaag nieuwe floppy gekregen maar nog steeds hetzelfde probleem Zal het dan aan het moederbord liggen? [/quote:b348f34902] Dat is nog niet zeker. Je hebt dan wel een andere floppy kabel geprobeerd. Maar was dat wel de juiste soort floppy kabel? Bij de oude floppy flat-kabel is duidelijk te zien, dat er in zo een kabel een draaiing zit. Heeft die ronde floppy kabel die draaiing wel? Je zou dat eventueel kunnen controleren met een multimeter. Of navragen bij computerwinkel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...