Ga naar inhoud

accu laptop


Aanbevolen berichten

Ik heb een laptop die ongeveer 2 1/2 jaar oud is. Deze gebruik ik vrijwel altijd met netvoeding. Nou laadt de accu steeds slechter op. B.v. volledig opgeladen had ie nog minder dan een half uur 'speelduur'. En nou doet ie het helemaal niet meer zonder netvoeding. Is die accu nog te redden of heb ik een nieuwe nodig? En voor een volgende keer, hoe zorg ik ervoor dat een accu zo lang mogelij meegaat?
Link naar reactie
ik ben bang dat er weinig te redden is aan je accu, de conditie van accu's gaat nu eenmaal snel achteruit (volgens de gebruiksaanwijzing van mijn accu heeft de accu nog maar 70% van zijn oorspronkelijke capaciteit). Tips om de levensduur van de accu te verlengen: - de 1e paar keren dat je de accu gebruikt moet je hem volledig ontladen en weer volledig opladen - het is verstandig om de accu eens per maand volledig leeg te maken en dan weer op te laden (dit om het zogenaamde geheugen effect tegen te gaan, moderne accu's hebben hier weliswaar veel minder last van, maar het is toch het beste voor een goede conditie van de accu....)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...