Ga naar inhoud

Welke notebook????


Aanbevolen berichten

Als je het apparaat voornamelijk thuis wilt gebruiken, lijkt het me niet noodzakelijk om voor de (duurdere) centrino technologie te kiezen. Ik zou voor een van de goedkopere laptops gaan, van rond de 1000/1100 euro. Deze zijn meestal uitgerust met een fatsoenlijk schermformaat (15 inch), snelle cpu en genoeg geheugen. Wel zijn ze wat zwaarder, maar als je hem alleen maar thuis gebruikt zal dit denk ik geen bezwaar zijn. Je kan zelf nog een draadloos netwerkkaartje bijkopen. Acer maakt bijvoorbeeld aardige laptops. Wil je btw games spelen op de laptop? dan moet je gericht zoeken naar een exemplaar met een goede videokaart...
Link naar reactie
[quote:178144a7d6="bbx"]Kijk eens bij [url]www.dell.nl[/url], hebben de laatste tijd wel mooie aanbiedingen. Ik gebruik al een aantal jaar mijn dell laptop, inspiron 4000, heb er eerlijk gezegd nooit problemen mee! Terwijl ik hem toch elke dag gebruik! 8)[/quote:178144a7d6] wat is volgens jou dan een goede videokaart kan jij me enkele types geven?? groetjes peter
Link naar reactie
Ik weet niet precies hoeveel je er voor uit wil geven, maar de inspiron 8600 met Centrino technologie, heeft als optie een 128MB ATI® Mobility™ Radeon™ 9600 PRO TURBO grafische kaart, :lol: en die is d8 ik toch best wel heel erg goed voor een laptop. Hij is wel prijzig, maar ik weet niet precies wat je onder thuis-gebruik bedoelt. Gewoon internetten? of ook nog grote grafische applicaties draaien?
Link naar reactie
[quote:ce27965474="water"]Hoe zijn de ervaringen met warmte en lawaai bij notebooks met een desktop-processor?[/quote:ce27965474] Mijn Acer heeft een P4 2.5GHz processor en maakt nauwelijks geluid. Hij wordt ook nauwelijks warm. Alleen bij veel grafisch werk (spellen) gaat op een gegeven moment de koeling harder draaien. BTW, Acer heeft vind ik prachtig spul. Mijn Travelmate heeft een goede videochip (Mobility Radeon 7500 (oude versie, maar hij is al een jaar oud)) en mooi 15" scherm. Ik zou zelf niet zo gauw een Centrino kiezen, tenzij je je notebook vooral onderweg ergens naartoe gebruikt. Thuis of zelfs op je werk kan je hem gewoon aan het net koppelen, het lage stroomverbruik heeft dan geen toegevoegde waarde meer, vind ik.
Link naar reactie
Peter, Wat mijn voorgangers hebben aan gegeven is juist. Maar indien je je nieuwe notebook voor wat eenvoudige programma's gaat gebruiken naast internetten, zou ik toch eens overwegen een 2e hands aan te schaffen. Kijk eens op: http://pages.ebay.nl/computer-index.html Indien je het lopende jaar eventueel tegen onvoorziene beperkingen aanloopt, kun je alsnog besluiten een nieuwe aan te schaffen. De 2e hands kan meestal voor ongeveer het aankoop bedrag weer verkocht worden. Tip: Vaak is het beter te investeren in een snellere (bv kabel) verbinding naar je provider en/of een wireless verbinding / router enz in huis. Succes Koop
Link naar reactie
Ik heb pas een Acer Aspire 1703SM gekocht. Een geweldige laptop met een scherp 17inch TFT-scherm! Ik gebruik 'm ook vooral voor thuis. Er zit een P4 2,66 GHz processor in, een GeForce FX Go5600 videokaart, standaard 512mb geheugen (gewoon pc geheugen! uit te breiden tot 1Gb), DVD/CD-rom-speler/brander, 80Gb Harde Schijf, modem etc. De laptop maakt geen/nauwelijks geluid. Kijk op http://www.acer.nl voor meer informatie... Wel een prijzig apparaat, maar zéér de moeite!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...