Ga naar inhoud

Zelf draadloos geluid maken


Aanbevolen berichten

Hallo mensen!! In m'n nieuwe kamer heb ik het helemaal gehad met alle kabels die er van hot naar her lopen. Vooral de kabels voor m'n 4 speakers vind ik een ramp. Daarom zat ik erover te denken of t niet mogelijk is, om zelf een draadloze oplossing te maken (ipv dure commerciele). Ik ken zelf helemaal niks van installatietechniek, maar zou het wel graag eens willen proberen!!! Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is (lijkt me wel) en waar ik er dan meer informatie over zou kunnen vinden??? thanks! Jasper
Link naar reactie
[quote:25e6a6736b="Kiyoshi"]Voor zo iets bestaat niet echt een handleiding. Dit kan dus een probleem worden. Het is zeker niet makkelijk om alles zelf draadloos te maken. Ik adviseer je om eens naar een electronica zaak te gaan. Daar zouden ze je dit goed moeten kunnen uitleggen en daar hebben ze ook de benodigde onderdelen.[/quote:25e6a6736b] Ook in een electronicazaak kunnen ze je dat niet even vertellen hoor. Je zult toch via internet o.i.d. een schema moeten zoeken. Bij een electronicawinkel weten ze op zich wel veel, maar ook geen complete schema's van dit soort dingen. En de electronicawinkel zal toch eerst proberen om je toch de speakerlink van Marmitek o.i.d. te verkopen. Dus ik zou eerst zelf een schema proberen te vinden.
Link naar reactie
Ik heb op internet gezocht naar zoiets.. Maar ik zou eigenlijk niet weten waar ik zoiets zou moeten zoeken! Heeft iemand enig idee waar er wel eens over zoiets gepraat wordt, of waar er meer info is te vinden. met electronikazaak bedoelde ik eigenlijk een zaak waarbij je ledjes en weerstanden (en veel meer natuurlijk) kunt kopen, om zelf dit soort dingen in elkaar te kunnen zetten...
Link naar reactie
Dat je zo'n winkel bedoelt snap ik. Ik werk er zelf namelijk ook in. Maar wij weten ook geen complete schema's zo uit ons hoofd te tekenen. Voor dat soort dingen hebben ook wij een bestaand schema nodig. Hou er ook rekening mee dat je niet via de FM band gaat zenden, want dat is verboden. Dat zou op zich wel de makkelijkste manier zijn. Je moet toch naar iets van 4 GHz gaan ofzo.
Link naar reactie
Hey Jeroen! Nou da's goed nieuws :> Ik heb wel iets gevonden over Elektuur. Dit lijkt me een tijdschrift voor dit vakgebied. Misschien heb jij het wel eens gelezen?? Is het iets waar ik iets aan zou hebben om meer hierover te leren? Waar zou ik anders dit soort schema's of meer info kunnen vinden? Mensen moeten dit toch ergens leren (buiten school natuurlijk)? Of weet je misschien een goed boek voor beginners??? Thanks. Jasper
Link naar reactie
[quote:e2d04a3053="jasperlevink"]Dat kan nooit veel zijn. Naar een speaker loopt echt niet meer dan 12V en ik denk nog veel minder! Dus dat valt gewoon met batterijtjes op te lossen!! :)[/quote:e2d04a3053] Neen dus. Eerst dien je een draadloze verbinding te maken tussen versterker en speakers, voor een gewoon stereosignaal dus twee zenders en twee ontvangers, vier speakers; vier zenders, vier ontvangers, immers iedere speaker heeft een ander signaal. De ontvanger van de speakers zou je eventueel kunnen voeden d.m.v. batterijen, vermits deze niet veel energie vraagt. Het probleem steld zich echter bij de luidsprekers zelf. Geluid = groot vermogen, dus elke speaker heeft een aparte voeding én aparte versterker nodig ( het signaal van de ontvangers is te zwak om een L.S. aan te sturen). Conclusie: het is mogelijk mits een zware investering en extra snoeren. :o Eddy :-?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...