Ga naar inhoud

worstelen met usb


Aanbevolen berichten

Voor een kennis probeerde ik op z'n oude pc draaiend onder w98se een oude usb HP scanner bij te plaatsen (3100 type ) . De installatie van de software eerst verliep normaal en daarna schijnbaar ook die van de drivers na connectie van de scanner; echter werken ho maar; wel in app.beheer vermelding maar met geel uitroepteken. Tich keer verwijderd ook software en opnieuw maar steeds resultaat negatief. Op die pc draaide ook een usb printer van epson (580c) en nu heeft die kennis al door experimenterend de twee aansluitingen (scanner en printer) omgewisseld achter op de systeemkast en uiteraard alles weer opnieuw trachten te installeren. Maar nu krijgen we die printer ook al niet meer goed (scanner hebben we niet eens meer geprobeerd) Als ik bij "deze computer" naar "printers" ga en daar details staat ingevuld:"afdrukken naar de volgende poort">LPT1 (printerpoort) Hoe kan dit nou met een puur usb printer??? Iemand een suggestie voor ons hoe we printer en scanner dienen te installeren (laatste software en drivers heb ik opgehaald maar geven geen soelaas) dank voor elke bijdrage
Link naar reactie
[quote:189c841df6="gigobert"]Als ik bij "deze computer" naar "printers" ga en daar details staat ingevuld:"afdrukken naar de volgende poort">LPT1 (printerpoort) Hoe kan dit nou met een puur usb printer???[/quote:189c841df6] Voor USB moet vaak een aparte driver worden gebruikt. In de installatie handleiding staat i.h.a. wel wat de correcte installatie procedure is.
Link naar reactie
merci hans voor je antwoord, maar zo simpel is het niet. Ik heb echt de goede installatie prog + drivers binnengehaald bij epson en er wordt ook druk geinstalleerd via epusbf4z.inf waarna de printer in apparaatbeheer verschijnt met naam etc alleen werkt ie niet en krijgt ie een geel uitroepteken in app.beheer. Probeer ik toch dan valt nog te noteren een melding van (even uit mijn hoofd want die pc staat niet bij mij en ik kan het dus niet even reproduceren) : NTKERN.VXD kan E_SRCV03.EXE niet starten o.i.d. (het laatste bestand zal wel een installatie file zijn) De printer staat wel in"mijn computer" en geeft dus bij "eigenschappen" aan dat ie op LPT1 probeert te installeren terwijl het een pure usb printer is. Op mijn eigen pc kan ik niet nagaan of dit normaal is want mijn printer staat nog echt op de parallele poort en ik heb de usb optie dus niet gebruikt. Misschien dat er nu nog mensen zijn die mij op gang kunnen helpen Merci
Link naar reactie
ntkern.vxd , 1 Heb je toevallig een Compaq ? 2. Kijk in je BIOS of je USB enabled staat ? 3. Heb je hem aangesloten op een hub ? 4. evt een aparte IRQ meegeven. Gooi in veilige modus alle drivers en alles wat met usb te maken heeft weg. reboot desnoods 2-3 keer todat alles echt weg is. ALs het een compaq is dan moet je ook alle usb apparaten weghalen en NIET op een hub aansuiten. Wanneer alles stabiel is kan je voorzichtig een hub proberen Daarna installeren exact volgens de handleiding van epson. Als je iets afwijkt krijg je problemen die soms alleen het snelste is op te lossen door een format c: gebruik de zoekfunctie : een hele tijd geleden heb ik iemand toen geholpen met USB en Compaq en ntkern.vxd. Weet niet meer zo uit mijn hoofd wat je exact moest doen. schiet me nu te binnen : ga naar de site van ome bill en zoek onder 98se naar updates van USB. Als het goed is zijn het 2 bestanden die te maken hebben met de USB root en de USB hub. Die moet je voor het installeren vd printer aanbrengen.
Link naar reactie
merci Bosje, Het betreft geen Compaq ; ik weet helaas niet precies wat dan wel. In elk geval geen bekend merk. In BIOS is usb enabled en er wordt geen hub gebruikt; de enige randapparatuur die wordt aangesloten op de 2 usb poorten zijn de printer (die dus eerst werkte !) en een scanner (als ik het ooit voor elkaar krijg 'em te installeren). Heb goede nota genomen van je adviezen maar mijn vraag is wat de stap is na alle usb zaken verwijderd te hebben; opnieuw w98se over zichzelf installeren ? Want ik moet toch die usb poorten weer laten herkennen of zo door windows ? Ik zal die updates opzoeken bij microsoft misschien dat dat wat brengt inderdaad. Duurt wel even voor ik die pc weer onder ogen krijg maar ik kom er t.z.t. weer op terug nogmaals bedankt gigobert
Link naar reactie
De USB poorten vindt windows weer. Ik bedoelde meer die drivers van je printer. Niet te snel format c: doen. Breng de fixes van USB aan en dan voorzichtig volgens de epson procedure installeren en aansluiten wanneer het installatie programma dat aangeeft. Heb je hem aan de praat, maak direct dan een Ghost backup :wink: Succes :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...