Ga naar inhoud

XP/bios(?) herkent niet volledige schijfruimte van nieuwe HD


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb laatst een nieuwe MAxtor 200gig IDE harddisk gekocht. Vervolgens wilde ik XP installeren. Maar bij het voorafgaande formatteer/partitie prompt, zag ik dat mijn pc(xp) maar 132 gig herkent. Ik ben in het bios van mijn pc gaan kijken, en mn master en primary stonden op auto detection. Als ik met cursor op auto ga staan en enter druk, zegt het bios bij [b:66f23cc36e]size: [/b:66f23cc36e]wel dat de schijf 203 gig is. (bij de rest zoals cls en head staat niks). Ik neem dus aan dat het bios wel de volledige schijfruimte herkent, maar dat Windows XP het op een of andere manier bij de install [b:66f23cc36e]niet [/b:66f23cc36e]ziet. Ik heb de hele XP install al een keer gerund, maar als ik dus bij de eigenschappen van mn c: schijf kijk, is mn schijf maar 131 gig groot. Ik wil zoals jullie misschien wel begrijpen, gebruik maken van mijn totale schijfcapiciteit. Heeft een van jullie misschien een oplossing voor mijn probleem? Alvast bedankt!
Link naar reactie
er zit een Mainboard socket A moederbord in. Typenr: K7S5A Processor: Intel Celeron 1200 MHZ DiamondMax Plus 9 HD: U-133 IDE interface GEHEUGEN: innix PC2100U-25330 512 DDR 266MHZ We hebben de schijf ook aan een gigabyte Pentium 4 MoBo gehangen. XP ziet de schijf wederom als 132 gig. Ook het BIOS van dat mobo zag de schijf als een 137gig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...