Ga naar inhoud

Help! mijn computer doet het niet! (geen beeld).


Aanbevolen berichten

Ok, beetje kinderachtige titel maar ik kon even niks beters verzinnen. Het probleem: Ik heb laatst een servertje gekocht (p2) met van alles erop en eraan. Ik haal dat ding op (zie hem werkend) en sluit hem thuis aan. Alles werkt prima. Dus de volgende dag denk ik bij metzelf ff schoonmaken, ik schroef de kast open en inderdaad een dikke laag stof. Dus ik haal alle PCI kaarten eruit, de IDE en SCSI kabels eruit en de processor eruit (Slot1). Enfin, ik pak de stofzuigen en zuig hem leeg. Ik zet alles er weer in, en dood. Naja, dood, ik hoo de schijven booten en all mijn ventilatorjes draaien en de lampjes vanb mijn netwerk kaart knipperen.. Maar geen beeld. Nu zult u denken, vga kaart kapot (S3 virge). Maar nee, ik zet er net een andere in (ook een s3 virge), niks, dan maar een AGP kaart, (GF4), weer niks. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is. Ik heb een flinke kwak geld moeten neerleggen voor de computer en als arme student kan ik het niet veroorloven om een dooie computer te hebben staan (zonde van mijn geld, toch?) Ik hoor uw reacties graag te gemoet. Mvg Bas Kooijman (wel lid van HCC).
Link naar reactie
Ik weet niet of welke manier je hem hebt schoongemaakt, maar bij zuigen onstaat er statische elektriciteit en dat KAN geheugen/processor/videokaart aantasten. Hij piept verder niet? Dan zou ik gaan voor de processor die waarschijnlijk niet meer met alle pinnetjes vastzit. Haal die er eens af en blaas (met je mond) ook het socket schoon. Zelfde geldt voor het geheugen als zou hij dan waarschijnlijk wel gaan piepen.
Link naar reactie
[quote:e36d7df39a="Wisja"]Ik weet niet of welke manier je hem hebt schoongemaakt, maar bij zuigen onstaat er statische elektriciteit en dat KAN geheugen/processor/videokaart aantasten. Hij piept verder niet? Dan zou ik gaan voor de processor die waarschijnlijk niet meer met alle pinnetjes vastzit. Haal die er eens af en blaas (met je mond) ook het socket schoon. Zelfde geldt voor het geheugen als zou hij dan waarschijnlijk wel gaan piepen.[/quote:e36d7df39a] Owja, hij piept wel gewoon en floppy hoor je ook dat karakteristieke kraakje maken.
Link naar reactie
Soms zit een kaart scheef in het slot terwijl hij recht *lijkt* te zitten. Heb je alles zorgvuldig op de oude manier teruggeplaatst? Druk alles nog eens aan: processor, geheugenreepjes, alles wat eventueel los kan... Je hebt er natuurlijk op gelet dat er geen pootjes van de processor verbogen zijn of geen contact maken, enz?
Link naar reactie
Dit probleem komt me bekend voor. Soms wilde mijn 'beeld' ook niet meer terwijl de rest wel leek te willen. Met van alles en nog wat proberen lukte het plotseling weer. Het probleem deed zich vooral voor wanneer ik de power kabel eruit moest trekken. Daarna geen beeld meer. Ik heb ook eens gelezen op een Engelstalige site dat AGP kaarten daar de boosdoener van zijn. Door om en om een stroomstekkertje uit een apparaat te trekken en weer aan te sluiten met de Pc weliswaar uit, maar de powerkabel er achter gewoon in kreeg ik het weer aan de praat. Het lijkt op de Videokaart...echter een andere mogelijkheid is, dat je de apparaten (cd rom en disken) net even anders hebt aangesloten op de ide controllers. Ga dit corrigeren door in het Bios even de standaardwaarden te laden en als dit niet werkt het C-mos op het Bios leeg te maken. Raadpleeg het manual op welke manier dit kan. (Soms kun je oude manuals nog op internet vinden). Als het Bios op Sec. master de Cdrom heeft staan en op slave de brander, dient ie daar ook te blijven, want in het Bios blijven deze waarden opgeslagen, ook na ontkoppeling van het stroomnet. Leegmaken kan enkele door kortsluiten met behulp van jumpers. Misschien niet echt een oplossing voor je vage probleem, maar wel enkele mogelijkheden die ertoe kunnen leiden. Met mijn huidige kast heb ik dergelijke problemen niet meer. Succes in ieder geval.
Link naar reactie
[quote:09b6caea42="Jos1966"]Dit probleem komt me bekend voor. Soms wilde mijn 'beeld' ook niet meer terwijl de rest wel leek te willen. Met van alles en nog wat proberen lukte het plotseling weer. Het probleem deed zich vooral voor wanneer ik de power kabel eruit moest trekken. Daarna geen beeld meer. Ik heb ook eens gelezen op een Engelstalige site dat AGP kaarten daar de boosdoener van zijn. Door om en om een stroomstekkertje uit een apparaat te trekken en weer aan te sluiten met de Pc weliswaar uit, maar de powerkabel er achter gewoon in kreeg ik het weer aan de praat. Het lijkt op de Videokaart...echter een andere mogelijkheid is, dat je de apparaten (cd rom en disken) net even anders hebt aangesloten op de ide controllers. Ga dit corrigeren door in het Bios even de standaardwaarden te laden en als dit niet werkt het C-mos op het Bios leeg te maken. Raadpleeg het manual op welke manier dit kan. (Soms kun je oude manuals nog op internet vinden). Als het Bios op Sec. master de Cdrom heeft staan en op slave de brander, dient ie daar ook te blijven, want in het Bios blijven deze waarden opgeslagen, ook na ontkoppeling van het stroomnet. Leegmaken kan enkele door kortsluiten met behulp van jumpers. Misschien niet echt een oplossing voor je vage probleem, maar wel enkele mogelijkheden die ertoe kunnen leiden. Met mijn huidige kast heb ik dergelijke problemen niet meer. Succes in ieder geval.[/quote:09b6caea42] Het probleem is niet de videokaart, dat weet ik 100% zeker. Naja, ik heb een nieuw moederboard geregeld (20 euro). Dus ik zie wel wat er van komt. Ik houd jullie op de hoogte!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...