Ga naar inhoud

Modem wil niet werken


Aanbevolen berichten

Heej ik heb een modem voor een pentium 450 met 256 mb geh gekocht. een Creative Modem Blaster v.92 pci di5733 . de kaart zou plug en play zijn. maar windows xp herkent hem niet. na de cd erin te hebbe gehad en alles te hebben geinstalleerd ging ik het modem apart installeren. Via telefoon en modem opties. Na windows nog een keer te laten detecteren vind hij het modem niet. Toen heb ik apart de driver aangeklikt en com poort 2 geselecteert. dan is het modem niet functioneel geeft ie aan (code 10). toen heb ik com poort 1 geselecteert. weer geeft ie aan dat hem modem niet functioneel is. toen heb ik de optie alle poorten aan geklikt. nu installeert hij hem op com2 wel en com1 niet. maar dan werkt het modem nog steeds niet op de pc. hij geeft aan als ik op verbinden klik "kan modem niet detecteren". na dit alles geprobeert te hebbe hem ik het modem omgeruild met de vermoede dat hij stuk was. ik kreeg meteen een nieuwe mee. maar het verhaal blijft het zelfde. windows xp prof. heb ik er al een keer opnieuw opgezet. Wie kan mij helpen? Bvd
Link naar reactie
[quote:12c9acb590="intellect"]Na windows nog een keer te laten detecteren vind hij het modem niet. Toen heb ik apart de driver aangeklikt en com poort 2 geselecteert. dan is het modem niet functioneel geeft ie aan (code 10). toen heb ik com poort 1 geselecteert. [/quote:12c9acb590] Dit zou alleen kunnen werken als je in de Bios COM1 en/of 2 uitzet. Ik verwacht in dit geval onder Apparaatbeheer wel twee vraagtekens of uitroeptekens. Eentje voor de COM poort en eentje voor het modem ... Heb je dat gecontroleerd? Omdat de modem Pnp is verwacht ik eigenlijk een ander probleem. Als het een zgn Windows modem is, dan snap ik dus niet waarom de modem niet wordt herkend. Als het een COM modem is, dan ligt het wat ingewikkelder. Dan moet je vermoedelijk een vrije interrupt hebben. Standaard gebruikt COM1 dus IRQ 4 en COM2 IRQ3. Als er een COM poort bij komt, bv COM3, dan wil die standaard IRQ4. In het PnP tijdperk verwacht ik eigenlijk wel dat Windows dat effe oplost. Staat in de Bios de boel eigenlijk wel op PnP? Het slechte nieuws is dat Windows 2000 (en XP) dus voor de COM poort een unieke IRQ wil heben.
Link naar reactie
Ik heb een ander slot geprobeert, hielp niks :( maar bedankt voor de tip. als hij hem op beide poorten installeert, installeert hij hem op 1 poort goed (com2), en de ander heeft een uitroep teken. ik zal ff in de bios gaan kijken, en of er systeembeheer geen irq conflicten zijn het is btw wel een plug en play modem (staat in de pdf file op de cd-rom) en er staat ook dat windows hem meteen moet herkennen, maar dat gebeurt dus niet. het modem zat in een zakverpakking dus ik kan ook niet kijke of het software of hardware is Bvd
Link naar reactie
[quote:5b751841fa="Kiyoshi"]Een pci modem kun je toch niet zo maar op een com poort zetten? Ik kan het ook fout hebben, maar volgens mij moet de modem zelf de juiste com poort vinden. De meeste pci modems worden op com3 geinstalleerd.[/quote:5b751841fa]Dat ben ik met je eens. Daarom ligt een IRQ conflict het meest voor de hand. Installatie op COM3 betekent een conflict met COM1. Als de IRQ aangepast kan worden kan dat weer worden opgelost. Ik denk dat in de Bios COM1 of COM2 uitgeschakeld moet worden. Vervolgens de PCI kaart installeren. Deze zou dan de vrije COM poort moeten kiezen. Zo niet, dan is het bagger Pnp of de kaart deugt niet.
Link naar reactie
in bestandsbeheer de netwerkkaart en alle gele driehoekjes verwijderen, afsluiten, en opnieuw opstarten zodanig dat XP de hardware zelf vind en installeerd, zoniet zelf installeren met de bijgeleverde diskettes, er is mss ergens een klein foutje(maar welk hé), aan de modem denk ik niet dat het ligt, daar je een nieuwe gekregen hebt, zou mij verwonderen dat de eerste en de tweede modem hetzelfde probleem zouden veroorzaken veel succes elie
Link naar reactie
[quote:2bdb746418]in bestandsbeheer de netwerkkaart en alle gele driehoekjes verwijderen, afsluiten, en opnieuw opstarten zodanig dat XP de hardware zelf vind en installeerd,[/quote:2bdb746418] Had ik gedaan, maar hij vind de harware niet [quote:2bdb746418]zoniet zelf installeren met de bijgeleverde diskettes,[/quote:2bdb746418] heb ik ook gedaan maar dit wil ook niet. zie het eerste bericht, daar staan de problemen in toch bedankt voor de tips! ik ben ff in de bios aan het neuzen geweest en daar kwam dit uit: [code:1:2bdb746418] Parallel port : irq7 dma 3 Serial A: irq 4 Serial B: irq 3 Floppy irq 6 other import controller: stond niks bij Audio irq 5 dma 1 en 0 USB: irq 10 VGA: irq 11 Toen de netwerk kaart aangelosten was had hij ook irq 11 [/code:1:2bdb746418] Hopelijk kan iemand hier iets mee bvd
Link naar reactie
[quote:903c0b1c06="intellect"][quote:903c0b1c06]in bestandsbeheer de netwerkkaart en alle gele driehoekjes verwijderen, afsluiten, en opnieuw opstarten zodanig dat XP de hardware zelf vind en installeerd,[/quote:903c0b1c06] Had ik gedaan, maar hij vind de harware niet [/quote:903c0b1c06] Hmm, graat wat meer informatie over de uitroeptekens, vraagtekens onder Apparaatbeheer. Verwijderen is 1, maar eigenlijk wil ik wel precies weten welk apparaat erbij staat. Maarre, er zijn nog meer ontbrekende stukjes. Is het een Win modem of niet? Vanwege allerlei problemen vermoed ik van niet, maar ja, jij weet het echte antwoord. Als het een niet Win-modem betreft, kan ik uit je verhaal niet opmaken dat je de modem op correcte wijze hebt geïnstalleerd.
Link naar reactie
[quote:cd2f6602a4="Hans.Vosman"][quote:cd2f6602a4="intellect"][quote:cd2f6602a4]in bestandsbeheer de netwerkkaart en alle gele driehoekjes verwijderen, afsluiten, en opnieuw opstarten zodanig dat XP de hardware zelf vind en installeerd,[/quote:cd2f6602a4] Had ik gedaan, maar hij vind de harware niet [/quote:cd2f6602a4] Hmm, graat wat meer informatie over de uitroeptekens, vraagtekens onder Apparaatbeheer. Verwijderen is 1, maar eigenlijk wil ik wel precies weten welk apparaat erbij staat. Maarre, er zijn nog meer ontbrekende stukjes. Is het een Win modem of niet? Vanwege allerlei problemen vermoed ik van niet, maar ja, jij weet het echte antwoord. Als het een niet Win-modem betreft, kan ik uit je verhaal niet opmaken dat je de modem op correcte wijze hebt geïnstalleerd.[/quote:cd2f6602a4] hij zet er een uitroep teken bij met code 10. (als ik hem op com poort 1 of 2 installeer) als ik selecteer op beide poorten installeren dan installeert hij hem op com2 wel en op com1 niet, met weer code 10. hij gebruikt de volledige naam van het modem (dus de naam klopt wel) [url=http://members.ams.chello.nl/h.bouw10/forum/manual.pdf] hier [/url] kunnen jullie die pdf downloaden, hopelijk halen jullie er meer info uit als ik :) Alvast Bedankt!
Link naar reactie
Tja, de handleiding doet alsof het kinderspel is ... Bij een nieuwe poging de kaart te installeren, worden dan de oude drivers eerst verwijderd? En daarna een herstart? Op zich weet ik zo niet wat error 10 doet, maarre op dit moment ga ik ervan uit dat het een I/O en of IRQ probleem betreft. Op pagina 30 staat een tabelletje met toegestane IRQ en I/O. COM3 en 4 hebben toegang tot vrijwel alle IRQ's. COM1 en 2 houden IRQ 4 en 3. Het is mij niet zo duidelijk hoe 'Choice' wordt uitgevoerd. Via het installatie programma? Er wordt nog wel gezegd dat je via Apparaatbeheer de configuratie kan aanpassen (blz 34). De beschrijving lijkt okay, alleen heb ik in Windows XP, nog nooit een IRQ kunnen aanpassen omdat ik het betreffende boxje niet kon aanvinken. Hoe het op jouw computer is, dat weet ik natuurlijk niet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...