Ga naar inhoud

Tijdens branden van een DVD restart de pc


Aanbevolen berichten

Tijdens het branden(Nero 5.5) of rippen(DVDdecrypter) van een DVD restart de PC zich vanzelf. Voordat dit gebeurt is de buffer van het rip of brandproces instabiel. Het restarten van de pc gebeurt niet elke keer. Zo kan ik 10 dvd's achter elkaar kopieren en gaat het goed en ineens restart de pc zich weer. Kan iemand me vertellen waar dit aan ligt 8) :cry:
Link naar reactie
[quote:7f19efea72="Bigge"]Tijdens het branden(Nero 5.5) of rippen(DVDdecrypter) van een DVD restart de PC zich vanzelf. Voordat dit gebeurt is de buffer van het rip of brandproces instabiel. Het restarten van de pc gebeurt niet elke keer. Zo kan ik 10 dvd's achter elkaar kopieren en gaat het goed en ineens restart de pc zich weer. Kan iemand me vertellen waar dit aan ligt 8) :cry:[/quote:7f19efea72] Doe je toevallig ook andere dingen op je PC? Zorg anders eens dat je ALLEEN brand, en dus ook niet te veel programma's op de achtergrond laat draaien. Wat voor een soort PC heb je eigenlijk? Heb je toevallig ook je Processor overgeclockt? Zo ja, zet dan een terug naar de orginele snelheid. Misschien is je voeding overbelast. Hoeveel Watt voeding heb je? Ik denk het haast van niet :-?
Link naar reactie
Probeer de DVD-branden zo aan te sluiten dat hij master is op de secondary IDE. En dat er geen slave present is. Ik had wel ooit dat de computer opnieuw opstarten en dat was met een hardeschijf, wanneer ik ging lezen op de hardeschijf sloot de PC zich af. Na hem dus als master op de secondary IDE te zetten werkte het weer prima !!
Link naar reactie
Het is niet mijn eigen pc maar van een neef van mij, ik weet dat hij een amd athlon 2400+ processor heeft en 256 mb geheugen en een NEC dvd+/- brander en een voeding van 35 watt. over het moederbord weet ik niks. Het restarten van de pc gebeurt niet alleen tijdens het branden, maar ook tijdens het rippen met de dvd-speler (merk: onbekend bij mij). Dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het aan de aansluiting van de brander op de secundaire IDE, maar het is natuurlijk het proberen waard, dus dat ga ik vanavond maar eens doen dan schrijf ik ook direct de hele configuratie op van de pc. Bedankt alvast
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...