Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

[quote:0eb8eef3d7="bvvelde"]Hallo, Hoe lang mag een USB kabel maximaal zijn en kun je deze zelf gemakkelijk maken ?[/quote:0eb8eef3d7] ik heb dat eens gevraagd in de computerwinkel. Er bestaan kabels tot 5m, ik dacht dat dit het maximum is. Maar hoe langer hoe meer verlies. Je kan eventueel wel een extra energietoevoer (lees hub) tussen steken. Zelf maken, daar weet ik niks van! Zoveel kost dat niet hoor ! Google anders eens !
Link naar reactie
[quote:92a8d45aaa="jeroentje1983"]5 meter gaat zonder problemen. Daarboven kan het wel, maar dan heb je een kabel nodig met een booster er in. Daarvan kun je er dacht ik iets van 3 van 5 meter achter elkaar zetten.[/quote:92a8d45aaa] Van site http://www.habotex.nl/inf_usb_1.htm "Voor de maximale lengte van de kabel geldt het volgende: * Voor een USB 1.1 of USB 2.0 kabel is de max. lengte 5 meter. * USB boosters en hubs mag u maximaal 5x achter elkaar gebruiken tot de kabellengte van maximaal 30 meter is bereikt."
Link naar reactie
Om op de oorspronkelijke vraag terug te komen, natuurlijk kun je die zelf maken. Maar voor de goedkoopte hoef je het niet te doen, want de perstang die je er voor nodig hebt is dacht ik vrij duur. Bovendien heb je aan weerszijden gewoonlijk ook nog twee verschillende stekkers, en kun je die met dezelfde tang persen? Zoniet, dan kost dat dus nog een tang. En zonder perstang krijg je alleen maar knoeiwerk. Het enige motief van zelf maken zou zijn dat je elke gewenste lengte kan kiezen. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:4d1d624255="Venzent"]5 meter is inderdaad het maximum, het is zoals vermeld mogelijk een maximale afstand van 30 meter te halen als je om de 5 meter een usb-hub plaatst, je dient dan wel USB2.0 kabels te gebruiken.[/quote:4d1d624255] Waarom een USB 2.0 kabel, die is volgens mij hetzelfde als USB 1.1 Topic Starter : welk apparaat wil je eraan hangen ? (vooral bij USB 2.0 adviseert de fabrikant vaak dat je het apparaat niet aan een HUb moet aansluiten anders garanderen ze de werking niet) Hou daar ook rekening mee ?
Link naar reactie
[quote:3c2f587c87="Bosje"][quote:3c2f587c87="Venzent"]5 meter is inderdaad het maximum, het is zoals vermeld mogelijk een maximale afstand van 30 meter te halen als je om de 5 meter een usb-hub plaatst, je dient dan wel USB2.0 kabels te gebruiken.[/quote:3c2f587c87] Waarom een USB 2.0 kabel, die is volgens mij hetzelfde als USB 1.1 Topic Starter : welk apparaat wil je eraan hangen ? (vooral bij USB 2.0 adviseert de fabrikant vaak dat je het apparaat niet aan een HUb moet aansluiten anders garanderen ze de werking niet) Hou daar ook rekening mee ?[/quote:3c2f587c87] Neen, een USB2.0 kabel is niet hetzelfde als een USB1.1-kabel. USB2.0 kabels kunnen hogere datasnelheden aan, veel apparaten die op USB2.0 werken en die verbonden zijn met een 1.1 kabel zullen best wel werken, maar de kans op storingen is groter. [url=http://www.connectworld.net/usb.html]hier[/url] een hele uitleg over het bereiken van 30 meter, waarbij ook nadrukkelijk genoemt wordt dat je high-speed (usb2.0) kabels moet hebben.
Link naar reactie
Het probleem dat wij hier hebben is om usb randapparatuur over een grotere afstand aan te kunnen sluiten. De randapparatuur kan alleen via usb functioneren. Als je max. 5 meter met usb kunt overbruggen zonder een booster, dan vindt ik deze techniek nogal beperkt. Er moet toch een oplossing zijn ? Je ziet allerhande hardware, zelfs complete weerstations op usb, die zullen ook sensoren hebben die meer dan 5 meter van de pc moeten worden aangesloten toch ?
Link naar reactie
[quote:3a55fcb87f="bvvelde"]Het probleem dat wij hier hebben is om usb randapparatuur over een grotere afstand aan te kunnen sluiten. De randapparatuur kan alleen via usb functioneren. Als je max. 5 meter met usb kunt overbruggen zonder een booster, dan vindt ik deze techniek nogal beperkt. Er moet toch een oplossing zijn ? Je ziet allerhande hardware, zelfs complete weerstations op usb, die zullen ook sensoren hebben die meer dan 5 meter van de pc moeten worden aangesloten toch ?[/quote:3a55fcb87f] Misschien eerst eens vermelden om welke randapparattur het gaat; zit het in een netwerk van meerdere pc's (dan kan communicatie eventueel over het netwerk naar een van de pc's met korte usb kabel??) Is het een apparaat dat vervangen kan worden door eentje met andere "verbindingen" en dat dan goedkoper is dan een X-aantal boosters? Wat betreft die weerstations e.d. doe ik een gok:"komt vanwege relatief weinig en simpele gegevens niet zo nauw" Mocht iemand daar anders over denken of weten hoe dat zit "horen" we dat wel.
Link naar reactie
[quote:98b667149f="bvvelde"]De randapparatuur kan alleen via usb functioneren. Als je max. 5 meter met usb kunt overbruggen zonder een booster, dan vindt ik deze techniek nogal beperkt.[/quote:98b667149f] Elke toepassing heeft een eigen oplossing. Nu kan je zelf wel een en ander uitproberen. De kabel voor de data lijn heeft bepaalde eigenschappen. De beperking in de lengte zal een combinatie van impedantie en capaciteit zijn. Bij langere lengtes moet iha de snelheid omlaag of het protocol moet aangepast worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...