Ga naar inhoud

kasten, kasten en cases......


Aanbevolen berichten

We hebben plastic kasten, van staal, van blik , en van aluminium. Kan iemand mij nu eens vertellen waarom een stevige stalen of een alu-kast zoveel voorkeur verdient? En dan bedoel ik niet dat het wel leuk staat, bij een LAN-party of zo, nee, gewoon: waarom zou ik -afgezien van het smoeltje- een stevig model moeten nemen, waarom is dat nu zo goed voor mijn systeempje???
Link naar reactie
Je moet kijken naar koeling mogenlijkheden (hoeveel fans, hoe groot), gemaak van het plaatsen van onderdelen, aansluitingen aan de voorkant usb en of audio (indien nodig), gebruikte voeding en uiterlijk. volgens mij ben je geen overklokker dus wil vooral een stille kast. De Antec Sonata Life Style Midi Tower is volgens mij prima geschikt voor je wensen, het enigste nadeel van die kast vind ik de lampjes aan de voorkant, niet helemaal mijn smaak. [quote:ee9b633c42]- Aansluitingen voorzijde voor: USB & IEEE 1394 (FireWire®, i.Link®), Audio - Wasbaar luchtfilter * 9 Drive Bays: - 3 x 5.25" external drive bays - 2 x 3.5" external drive bays - 4 x 3.5" internal drive bays in individuele lades met rubber inlay voor acoustische ontkoppeling van de harddisks - Plaats voor 2 x 12cm fans, 1 achter (aanwezig) en 1 voor (niet aanwezig) - Materiaal: 0.8mm SECC Staal [/quote:ee9b633c42] een 12cm fan is natuurlijk heerlijk stil en verplaatst toch voldoende lucht. Ik zou gelijk maar de 12cm fan erbij bestellen, zodat die een fijn briesje over je hd's e.d. laat blazen, is alleen maar goed voor die apparaten ;) [img:ee9b633c42]http://www.eynstein.nl/ai/sonata.jpg[/img:ee9b633c42] [url=http://www.pcabusers.com/reviews/antec/sonata/p1.html]Review[/url]
Link naar reactie
aan een elcheapo Qtec kast sneed ik me vinger er bijna af omdat die krengen niet goed afgewerkt zijn :P bij mijn Chieftec kast zal me dit nooit gebeuren -waarom aluminium? veel minder zwaar dan staal dus prettiger naar lans vervoeren -nadeel=prijs... vaak stuk hoger dan normale kasten -waarom duurdere kasten? betere afwerking, gebruiksvriendelijker, betere standaard voeding
Link naar reactie
[quote:609988d360="hjs"]De Antec Sonata Life Style Midi Tower is volgens mij prima geschikt voor je wensen, het enigste nadeel van die kast vind ik de lampjes aan de voorkant, niet helemaal mijn smaak............ .............een 12cm fan is natuurlijk heerlijk stil en verplaatst toch voldoende lucht. Ik zou gelijk maar de 12cm fan erbij bestellen, zodat die een fijn briesje over je hd's e.d. laat blazen, is alleen maar goed voor die apparaten ;)[/quote:609988d360] HJS, heb jij ervaring met deze kast? Ik had hem ook al op het oog, net zoals de AOpen H600B, En nog een type van Cooler Master, het exacte type ben ik nu ff kwijt. Die extra fan, is dat veel meer lawaai?? En je hebt gelijk, ik ben geen overklokker en ook geen gamer.
Link naar reactie
[quote:c8acece587="Noesje1"]HJS, heb jij ervaring met deze kast? Ik had hem ook al op het oog, net zoals de AOpen H600B, En nog een type van Cooler Master, het exacte type ben ik nu ff kwijt. Die extra fan, is dat veel meer lawaai?? En je hebt gelijk, ik ben geen overklokker en ook geen gamer.[/quote:c8acece587] 2 collega's hebben onlangs die kast gekocht. Een daarvan heeft hem op zijn werk laten bezorgen en daar heeft hij een tijdje gestaan. De kast oogt goed (op het lampje na, beetje kitserig) en is compleet stil. De fans hoor je dus niet (was wel in een kantoor ruimte, altijd iets luider als thuis) Het was geloof een een AXP 2600+ met een Zalman cnps7000 op de cpu. Een extra papst 12cm zal niet hoorbaar zijn lijkt mij. Verder qua indeling e.d. zag de kast er erg netjes uit. Zelf heb ik nu een jaar de Aopen H600a. Best een aardig kast, maar de voeding heb ik bv al vervangen, die voldeed niet. die Antec Solution Series: SLK3700-BQE in die tom test lijkt er ook wel op qua binnenkant.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...