Ga naar inhoud

scanner HP P5


Aanbevolen berichten

Is het mogelijk een oude scanner HP P5 met een isa scsi kaartje Symbios Logic 53C416 scsi te installeren op een nieuw moederbord zonder isa slot daar de huidige MB alleen PCI slots hebben ? Of zijn er adapters die een PCI slot kunnen omzetten naar een isa slot zodat ik een isa scsi kaartje Symbios Logic 53C416 scsi kan plaatsen voor mijn HP P 5 scanner te installeren ? MVG
Link naar reactie
[quote:c555828f16="Sauveurs"]Is het mogelijk een oude scanner HP P5 met een isa scsi kaartje Symbios Logic 53C416 scsi te installeren op een nieuw moederbord zonder isa slot daar de huidige MB alleen PCI slots hebben ? Of zijn er adapters die een PCI slot kunnen omzetten naar een isa slot zodat ik een isa scsi kaartje Symbios Logic 53C416 scsi kan plaatsen voor mijn HP P 5 scanner te installeren ?[/quote:c555828f16] Of het echt niet mogelijk is, dat weet ik niet. De enige praktische oplossing lijkt me toch om een PCI Scsi kaartje aan te schaffen. Op mijn homepage (kies Weetjes en de rest wijst zich vanzelf) kun je er overigens meer over vinden.
Link naar reactie
[quote:eec91fcae7="Bosje"]je zal een SCSI PCI controller moeten kopen. Ik dacht dat op dit moment de goedkoopste een Tekram is voor 25 euro. gewoon bij tweakers kijken.[/quote:eec91fcae7] Bij deze mijn dank aan iedereen waarvan ik info kreeg. Op dit forum kreeg ik meer informatie dan van HP zelf waar mij werd medegedeeld dat mijn scanner niet meer ondersteund werd. Ik hou U op de hoogte over het verder verloop. Skala Mvg
Link naar reactie
[quote:22a1402d4d="Sauveurs"]Bij deze mijn dank aan iedereen waarvan ik info kreeg. Op dit forum kreeg ik meer informatie dan van HP zelf waar mij werd medegedeeld dat mijn scanner niet meer ondersteund werd.[/quote:22a1402d4d] Dat laatste geldt voor meer scanners van HP. Op zich is het niet zo erg en ook niet geheel juist. Dit omdat vanaf Windows 98SE (dus ook WIn XP), in ieder geval de Scanjet 5P, gewoon door Windows ondersteund wordt. In principe kan je dan met de juiste software van een nieuwer HP model, de Scanjet 5P gewoon gebruiken. De HP Precision Scan Pro software verdient daarbij de voorkeur. Dus met de hulp van zowel Microsoft als HP is die scanner wel te gebruiken. Financieel gezien moet je de keuze maken wat je echt wilt.
Link naar reactie
[quote:3f03bc22cb="Hans.Vosman"]Dat laatste geldt voor meer scanners van HP. Op zich is het niet zo erg en ook niet geheel juist. Dit omdat vanaf Windows 98SE (dus ook WIn XP), in ieder geval de Scanjet 5P, gewoon door Windows ondersteund wordt. In principe kan je dan met de juiste software van een nieuwer HP model, de Scanjet 5P gewoon gebruiken. De HP Precision Scan Pro software verdient daarbij de voorkeur. Dus met de hulp van zowel Microsoft als HP is die scanner wel te gebruiken. Financieel gezien moet je de keuze maken wat je echt wilt.[/quote:3f03bc22cb] Weet jij hoe het zit met andere modellen? Ik heb nl een HP 4100c scanner en de bijgeleverde software werkt dus niet met XP, nu gebruik ik Vuescan welke de scanner ook ondersteund, maar vooral het HP kopieerprogramma vond ik toch wel erg makkelijk in gebruik. Heb jij een tip om die software weer aan de praat te krijgen. (mijn excuus voor het inbreken in deze draad)
Link naar reactie
Wat het belangrijkste is dat Windows zelf de scanner herkend. Ik heb op mijn computer meerdere scanners (twain apparaten) in gebruik. Nu is de HP Software wel specifiek HP, maar die weet gelukkig wel mijn HP scanner te vinden. Overigens heb ik de ultieme test nog niet op mijn eigen computer uitgevoerd. Momenteel gebruik ik de HP Precision Scan Pro software onder Windows 98. Er zijn verschillende versies in omloop. Onlangs de versie voor de Scanjet 5370C gezien en ontdekt dat de Scanjet 5300C andere software (HP Precisionscan, dus geen Pro versie) gebruikt die dus ook problemen geeft onder Windows XP.
Link naar reactie
De scanner op zich werkt wel. Ook werkt het ISA kaartje onder Windows XP. Voor de juiste driver moet nu helaas gezocht worden. Al met al een heel gedoe. En ja, zo nu en dan een vraag stellen. Via een opmerking in Computer!Totaal heb ik veel informatie ontvangen van andere Scanjet 5P gebruikers. Het is kennelijk nog steeds een populair scannertje ... Zelf had ik bijvoorbeeld nooit nagedacht over het gebruik van nieuwere HP software die bij andere HP scanners werd geleverd of gewoon is te downloaden. Totdat iemand mij daarop wees ...
Link naar reactie
"Ooit" ergens gelezen (vlg. mij ook het C!T forum) hoe die 5P perfect aan de praat te krijgen was onder ME met een apart SCSI kaartje. Hardware was het probleem niet, software wel: HP had hiervoor wat standaard drivers. Die zullen ze toch ook wel voor XP hebben? Nadeel: alle perfecte software (HP Scanner software, Paperport en zelfs OCR software!) welke destijds bij deze scanner aanwezig was, is (helaas, maar wel natuurlijk) niet meer bruikbaar. Ton
Link naar reactie
[quote:5bd281778f="Hans.Vosman"]Wat het belangrijkste is dat Windows zelf de scanner herkend. Ik heb op mijn computer meerdere scanners (twain apparaten) in gebruik. Nu is de HP Software wel specifiek HP, maar die weet gelukkig wel mijn HP scanner te vinden. Overigens heb ik de ultieme test nog niet op mijn eigen computer uitgevoerd. Momenteel gebruik ik de HP Precision Scan Pro software onder Windows 98. Er zijn verschillende versies in omloop. Onlangs de versie voor de Scanjet 5370C gezien en ontdekt dat de Scanjet 5300C andere software (HP Precisionscan, dus geen Pro versie) gebruikt die dus ook problemen geeft onder Windows XP.[/quote:5bd281778f] Xp herkent de scanner, er is ook een updateje voor te krijgen op HP. Maar de software werkt dus niet onder XP, dus dan moet ik van een andere scanner de software downloaden. Welke andere scanner, bv de HP 4300 geeft de meeste kans (zelfde nummering ongeveer)?
Link naar reactie
[quote:971c3fff49="lion"]"Ooit" ergens gelezen (vlg. mij ook het C!T forum) hoe die 5P perfect aan de praat te krijgen was onder ME met een apart SCSI kaartje. [/quote:971c3fff49] Een ander kaartje noem ik wel degelijk een probleem! Het echte probleem is dat de huidige moederborden geen ISA sloten hebben en er dus geinvesteerd moet worden iin een PCI kaartje. Ik ben overigens niet bekend met een probleem specifiek voor Windows ME.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...