Ga naar inhoud

geheugenvraag


Aanbevolen berichten

Wat houdt dit in ? Installed & Enabled Size: 512 MB Form Factor: DIMM Frequency: 266 MHz Slot: J5G1 Geheugenbussnelheid 266 (2x133mhz) Frontsidebussnelheid 400 Mhz (4x 100 Mhz) Totaalgeheugen 512 MB DDR-SDRAM Chipset model Intel coorp. 82845MP Brookdale Host-hub(B0-step) Moederbord Intel D845PT Sisoft sandra zegt dat het geheugen gelimiteerd is en dat ik beter "hoger prestatie" geheugen kan gebruiken. Wil niet zeggen dat de timings verkeerd zijn. De beschikbare bandbreedte FSB (400 mhz, quadpumped)met systeem klopt niet zegtie. Volgens Sisoft Sandra is de max bandbreedte 3200 MB/sec met huidige chipset/memory, met als gevolg dat de CPU is "starved" (???) er zit een Infineon 512 reep in, PC2100 DDR dacht ik (van Dell). Kan ik beter presterend geheugen erin stoppen ? En merk ik daar dan wat van en zoja, welk geheugen ? Kan ik bijv. PC3200 DDR CL2 geheugen erin proppen en nog meer prestatie halen ?
Link naar reactie
[quote:0212817b7c="AswinW"]Kan ik bijv. PC3200 DDR CL2 geheugen erin proppen en nog meer prestatie halen ?[/quote:0212817b7c]Inderdaad... Nu is het zo dat de processor steeds moet wachten (praten we over micro-seconden hoor) voordat hij het volgende pakketje kan berekenen. Hij "verhongerd" omdat het niet doorlopend gevoed wordt... :wink: Die Geheugen-Mhz'en en PC2100-enzovoort-snelheden zijn met mekaar verbonden door een factor 8. Jouw processor kan zijn data kwijt met een snelheid van 400 Mhz, terwijl het geheugen maar op 266 Mhz werkt. Gebruik je PC3200-geheugen (3200 / 8 = 400) dan werken ze op dezelfde snelheid. Greetz! P.S. Dat CL2 is dan nog niet eens zo belangrijk (mag ook 2.5 of 3 zijn), maar over het algemeen genomen: lager is beter!
Link naar reactie
Je kan er wel een DDR 400 reepje induwen, maar dit is in combinatie met een intel 845 chipset zinloos, die ondersteunt maximaal DDR 333 in het geval van een 845pe chipset en 845e chipset ondersteunt max. DDR 266, ik denk dus dat er een 845e/g chip inzit, en die kan dan toch niet van de verhoogde bandbreedte gebruik maken. Zo'n upgrade is dus mijn inziens niet echt nuttig. Scenic20
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...